Forest + onderliggende domeinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Hallo allen,

ik ben bezig met een school opdracht waar ik een forest domein moet maken met onliggende domeinen voor centraal user beheer. (in VMware)
Ik een windows server 2008 server draaien met DNS en DHCP en heb daar een onderliggend domein bij die windows server 2003 draait.
Nu is de 2008 server het forest domain met het IP adres 192.168.1.4 en heb ik onderliggend domein het ip adres 192.168.1.89 gegeven. Is het ook mogeljik dat ik het onderliggend domein een eigen ip adres (bv 192.168.2.10) + range geef zodat computers ook een IP adres krijgen van dit domein. Wel moeten ze beheerd kunnen worden vanaf de Forest domain.

Alvast bedankt,

Vincent

Dit is mogelijk. Je moet er dan wel voor zorgen dat er gerouteerd kan worden tussen de 2 subnetten (dit kan door router of door layer3 switch). Je moet ook een nieuwe range toekennen aan uw dhcp server en zorgen dat deze dhcp server ip adressen kan uitdelen buiten zijn eigen subnet.

Is het ook mogelijk om dit te doen zonder router of switch?

bijvoorbeeld:
Mijn FQDN is a.b.com
Het onderliggend domein wat C heet die het forest joined word dan C.a.b.com
Ik wil het onderliggende domein C dan een statisch IP adres geven : 192.168.2.10 ,
zodat de client die zich dan bij dat domein aan meld een ip adres krijgt van het onderliggend domein dus bv : 192.168.2.15.

Moet ik hiervoor ook de subnetten aanpassen?

zonder router kan dit niet. Er moet ergens een plaats zijn waar er gerouteerd kan worden tussen de verschillende subnetten.
Je zal normaal zelfs geen onderliggend domein kunnen maken zonder dat je routeerd want je C gaat niet aan de DC geraken van a.b.com, laat staan beheren.

Ik veronderstel dat al je servers virtueel draaien? Staan deze op een esx(i) server of op vmware op uw pc? Je kan een windows server installeren met RAS (routing and remote access) hier voeg je 3 netwerkinterfaces aan toe (1: WAN, 2: 192.168.1.x, 3: 192.168.2.x) uw server zal dan routeren tussen de subnetten

Laatst bewerkt:
Ja deze servers draaien virtueel, geinstalleerd op een vmware server. Ik werk via de Vsphere client.
Het onderliggend domein is nu wel verbonden met de forest domain, alleen als ik statisch IP Adres instel (192.168.2.10) werkt het niet meer. Een DNS en DHCP Server installeren op het onderliggend domein werkt ook niet.

Oke bedankt! Dan zou ik dat nog eens kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan