Form 3 onder Form 4 weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hallo, ik wil graag dat Form 3 automatisch zo'n 30 pixels gecentereerd onder form 4 wordt weergegeven.

Hoe moet ik dat doen?

*EDIT*

Zo moet het ongeveer uitzien (ik heb het nu met de muis gedaan):
[smallimg]http://img156.imageshack.us/img156/8107/forms.png[/smallimg]

Laatst bewerkt:
Waarom wil je dat doen? Ik ken geen enkele veel gebruikte app die dat doet hoor - zit dus ook wss niet echt in .net fw, waardoor je zelf wat gaat moeten klooien met de coördinaten van je schermen (wat je IMHO best kan vermijden).

Het moet een DVD speler worden, Form 4 is het beeld van de DVD en Form 3 is het bedieningspaneel, zo is dat bij al die "Bekende" DVD spelers (WinDVD, PowerDVD, ShowTime).

Weet je wel hoe het kan?

Hoi Helogat.

Als je onder Properties van form 3 instelt :

startposition = manuel

location ( + )

x .... ,bv 600
y .... ,bv 300

Kun je de startpositie eenvoudig bepalen.

Nee.De x en y positie bepalen alleen de plaats waar form 3 start.
Als je form 4 op een bepaalde positie plaatst bv center-screen, Kun je de startpositie van form 3 hierop instellen.

ik heb nu even geen vb bij me, maar moet ik form 3 dan Center sreeen instellen en dan de locatie instellen?

Ik ben uitgegaan van je voorbeeld scherm Form 4 het grote scherm,begint op een bepaalde plaats.En form 3 moet daaronder verschijnen.

Wanneer form 4 op het beeldschrm verschijnt is dat altijd de startpositie van form 4.
Je zou form 4 beter op center-screen in kunnen stellen."hoeft niet hij lijkt zo goed te staan"

Nu kun je dus bepalen waar je form 3 altijd laat verschijnen.
Dit kun je doen door de x en y positie van form 3 in te stellen.
Deze kun je instellen op de manier die ik je gisteren heb gestuurd.
Als je deze hebt ingesteld verschijnt form 3 altijd op die positie.

Om de locatie van form 3 zelf met de x en y coordinaten in te stellen moet je de "startpositie" van form 3 op manuel zetten.

grtz beest

form3.left=form4.left+400
form3.top=form4.top+400

nu zelf nog even de juiste getallen bepalen en de startupposition maakt niet meer uit.

Volgens mij kun je gewoon in Form_Load wat Form.Position coords zetten hoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan