form check zonder submit

Status
Niet open voor verdere reacties.

wes55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
goedenmiddag,

ik zit met een probleem en wil er maar niet uit komen :confused:

Ik heb in mn formulier een activate buttons code dat wanneer ze op de knop ik ga akkoord dat dan pas de print knop drukbaar wordt, maar ik wil dat wanneer de bezoekers op de akkoord knop drukken eht formulier dan gecontroleerd wordt of alle verplichte velden zijn ingevuld zonder dat het formulier gesubmit wordt maar dat dan alleen de print knop zichtbaar wordt.

alvast bedankt!!

wesley

Zet je knop om af te drukken onzichtbaar door deze parameter te gebruiken:
Code:
<input type='submit' value='Verzenden' name='btn_Verzenden' [COLOR="Red"]style='visibility:hidden'[/COLOR]>
Je plaatst je tweede knop voor controle en akkoord gewoon zichtbaar en geeft hem een onClick parameter mee:
Code:
<input type='button' [COLOR="Red"]onClick='ControleerInvoer();'[/COLOR] value='Akkoord' name='btn_Controle'>
Merk op dat deze van het type button is terwijl de eerste knop van het type submit is.
In de functie ControleerInvoer() doe je de nodige controles op de inhoud van de gegevens en telkens er iets niet klopt doe je:
Code:
[COLOR="red"]return (false);[/COLOR]
Pas als alle controles goed zijn kom je in het laatste deel van je Javascript en daar laat je de knop verzenden tevoorschijn komen met: (in de veronderstelling dat je formulier Form1 heet...)
Code:
Form1.btn_Verzenden.style.visibility = 'visible';
Nu kan de gebruiker er pas op klikken...
Je kan dan ook eventueel de akkoordknop laten verdwijnen. Je zet die eerst zichtbaar met
Code:
<input type='button' onClick='ControleerInvoer();' value='Akkoord' name='btn_Controle' [COLOR="red"]style='visibility:visible'[/COLOR]>
en nadat je de verzenden knop zichtbaar maakt, doe je:
Code:
Form1.btn_Controle.style.visibility = 'hidden';
... de grote verdwijntruc ...

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reaktie ik probeer hem ff uit! top.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan