Form - DataSheetView - Tekst Verticaal centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wocky

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
192
Beste,

Is er een manier om tekst verticaal te centreren in een FormDatasheetView (GegevensBladWeergave)
Zie abeelding hieronder.

210613_01 - Knipsel.jpg

Alvast bedankt.
Wocky
 
Waarom zou je dat willen? Ik zou zeggen: wees blij dat het niet kan, voordat je er erg in hebt gaan mensen het nog gebruiken ook. Datasheetview is al zo lelijk, en nu wil je het nóg lelijker maken? Kopjes wellicht nog te overwegen, maar zeker niet voor je detailsectie. Overigens kun je in de labels dacht ik nog wél iets met uitlijning doen.
 
Je kan proberen spelen met de eigenschap Top Padding van het tekstvak , maar ik weet niet of dit effect heeft in de gegevensbladweergave.
 

Bijlagen

  • TopPadding.JPG
    TopPadding.JPG
    31,4 KB · Weergaven: 31
Da’s alleen de boven marge aanpassen van een tekstveld. Dan moet je de ondermarge óók aanpassen anders heb je het effect nog steeds niet.
 
Ik zou het willen doen voor betere opmaak.. rijhoogte wat groter zetten en inhoud verticaal centreren.
Tabelvorm vind ik mooi en uniform... ieder zijn smaak.

... je kan trouwens horizontaal wel uitlijnen.. vandaar de vraag of het dan ook verticaal kan... zoals trouwens ook in excel en word.
 
Ik zou het willen doen voor betere opmaak..
Ofwel je wilt iets doen met opmaak omdat je je formulier visueel aantrekkelijk wilt maken (optie A), ofwel je geeft geen moer om esthetiek (optie B). In het eerste geval gebruik je een Doorlopend formulier, in het tweede geval de Gegevensbladweergave. In mijn ogen is optie 2A onmogelijk, en optie 1B onwaarschijnlijk. Ik zou zeggen: steek je energie in de betere optie.
 
... zoals trouwens ook in excel en word.
Tja, dat zijn uiteraard ook veel betere database pakketten :). Word is een tekstverwerker, en daar staat tekstopmaak dan ook centraal. Een Word gebruiker val je ook niet lastig met verhalen over Data-integriteit.
En cellen verticaal centreren? Heb ik in 236 jaar intensief gebruik nog nooit nodig gehad. Of gewild :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan