form detail past zich automatisch aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hanllo,
Ik heb een continuous form met een header en een footer
Ik kan vooraf niet echt weten hoeveel items er in de details zullen staan en ik wil dat die "details" sectie zich hieraan aanpast
(meestal toch niet meer dan 10-12 records)
Ik dacht dat het iets te maken had met "can grow" of "can shrink" maar niet dus
iemand een idee?

bedankt
JP

Een doorlopend formulier laat in de detailsectie net zoveel records zien als het formulier hoog is in de formulierweergave. Bijvoorbeeld in een Popup modus kun je, als je de randstijl op <Aangepast> zet, de hoogte van het formulier zodanig maken dat er voldoende records in te zien zijn. Deze hoogte fixeer je door het formulier op te slaan met <Ctrl>+<S>, waarna je de randstijl weer terug kunt zetten. Een formulierhoogte is niet dynamisch, en om dit variabel te maken moet je dus programmeren. Daarbij moet de hoogte van de detailsectie vermenigvuldigd worden met het aantal records dat op het moment van openen in de recordset zit. En dan nog is het maar de vraag of de operatie gaat lukken. Want je bent ook nog afhankelijk van schermresolutie, wel of niet zichtbare werkbalken etc. Bovendien is het de vraag of continue veranderende formulieren wel zo rustig zijn voor de gebruiker. Persoonlijk denk ik van niet. Wat ik nog wel doe, is op basis van het aantal records een verticale schuifbalk aan- of uitzetten. Als ik een formulier op 10 records instel, en er zitten er niet meer dan 10 in het formulier, dan wordt de verticale schuifbalk niet getoond. Bij 11 of meer weer wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan