form Dialog,Normal, Preview

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

Ik heb een formulier (1) dat als hoofdmenu dient. De randstijl hiervan staat ingesteld als Dialoog. Dat gaat in principe goed. Nu heb ik vanuit daar een voorloopformuliertje naar een ander formulier (2) wat eigenlijk een soort rapport is. Wanneer het ' rapport'formulier (2) opent, opent die helaas steeds achter het 'hoofdmenu' formulier (1). Vervelend, want de focus moet op het 2 komen.

Nu heb ik van 2 al de randstijl op dialoog gezet, maar dat bood geen soelaas, vervolgens heb ik hem maar weer teruggezet naar Sizeable. In VBA staat dit:
DoCmd.OpenForm stDocName, acPreview, ,

Hier heb ik al geprobeerd acNormal, acDialog, maar ook hier helaas niet het gewenste resultaat mee bereikt.

Hebben jullie suggesties voor mij waarmee 2 voor 1 kan openen in beeld?

Waarschijnlijk staat de eigenschap Pop-up van formulier 1 op Ja (True). Zet deze eigenschap op Nee (False), of zet de eigenschap Pop-up van formulier 2 ook op Ja.

Laatst bewerkt:
Hoi Charles,

Nou ik dacht eigenlijk dat je me de oplossing had aangereikt, namelijk het veranderen van de Pop-up instellingen van beide formulieren. Ook heb ik nog geprobeerd de Modal-instelling te veranderen. Enkele keren e.e.a. geprobeerd, maar helaas het euvel blijft zich voordoen :confused::confused:. Heb jij of heeft iemand nog een idee in welke hoek ik nog zou kunnen zoeken om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

scw

Kun je het eerste dialoogvenster niet tijdelijjk onzichtbaar maken?

@ Octafish:

Wellicht een paardenmiddel, maar inderdaad werkt het goed nu met behulp van de Visible functie :) Vreemd dat sommige procedures in de ene dB geen problemen opleveren, terwijl in een andere wel. :confused: Maar goed nogmaals: het werkt nu wel naar behoren. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan