Form in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

johant1957

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Ik heb een document met een commandbutton. De gebruiker moet een formulier (userform1) te zien krijgen als die drukt op dit commandbutton. Hoe krijg ik dit formulier te zien?

johant1957,

Zet in een module de onderstaande code, pas wel het FormulierNaam aan.
Klik dan met rechts op de knop en kies voor Macro toewijzen en kies deze macro.
Code:
Sub ToonForm()
    FormulierNaam.Show
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik heb deze code in de form gezet, en het werkt alleen als ik via macro naar de macro's ga en deze run. Het zou het mooiste zijn als ik in het document op de commandbutton druk en ditzelfde form te zien zou krijgen.

johant1957,

Als je mijn vorige bericht goed had gelezen had je dit probleem niet gehad.

Als je in de VBA Editor ben (met F11) klik je op de file en kiest voor Module invoegen.
Daar zet je de code in, dan ga je naar de knop op het blad en klik met rechts er op en kies voor Macro toewijzen en kies dan deze macro.

Ik hoop dat je het nu snapt, doe anders een voorbeeld.
Suc6

Commandbutton again

Hoi Wim,

Dat had ik al gedaan maar helaas zo werkte het op een of andere manier niet. Ik heb zelfs de stappen gevolgd zo als jij ze had beschreven, waarvoor overigens mijn dank, maar helaas geen succes. Wat ik ook wel vreemd vind is dat jij beschrijft hoe je op de commandbutton klikt met de rechtmuisknop en vervolgens kun je maco toewijzen, dat zie ik bij mij niet terug, ik krijg alleen de opties: Cut, Copy, Paste, properties, view code, command button object (met edit en convert), format control en hyperlink.
Dus nog geen stap verder. Ik vind het ook raar dat het hier niet werkt, ik heb al wel meer geprogrammeerd maar dit nog niet eerder gezien.

johant1957,

Hier is nog een schermfoto.

Bijlagen

• Shermfoto-Knop.jpg
    Shermfoto-Knop.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 65
Thanks

Hoi Wim

Bedankt. Ik heb dus nu besloten om het document Niet in Word maar in Excel te bouwen. In Word krijg ik dit schermpje niet, wel wat ik eerst vertelde. Dus nu in Excel met dank aan jou. En ga het daar verder uitbreiden, in de hoop dat ik het nu kan afronden.

Met vriendelijke groeten

Johan

johant1957,

Ik werk maar zelden met Word, vandaar dat ik het niet snapte. (Sorry)
Bijgevoegd een schermfoto maar dan vanuit word met de macro er onder.
Let wel op de formnaam van je eigen Formulier.

Suc6

Bijlagen

• Schermfoto-Knop2.jpg
    Schermfoto-Knop2.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 46
Er zijn twee soorten opdrachtknoppen: vanuit de verzameling formulierelementen en vanuit de verzameling werkset besturingselementen.
In Excel kunnen beide gebruikt worden.
In Word alleen die uit de verzameling werkset besturingselementen.

In de bijlage een voorbeeld in Word van zo'n knop.
Omdat de knop zelf een VBA-object is, is het gebruik hiervan aan te bevelen. Ook biedt deze veel meer eigenschappen en instellingen.

Tenslotte: koop en lees eens een boek over Excel. Trial and Error is een te beperkte methode om je een kennisgebied eigen te maken.

Bijlagen

snb,

Lees je zo langzaam dan ?
Dat niet maar het blijft niet zo best meer in het geheugen staan.

Als je jonger ben is het wat anders, ik probeer te helpen.

Je geeft hele mooie code's maar die zijn voor mij haast niet te snappen.
Wat ik voor mij zelf maak werkt goed en door dit forum heb ik sommige code's kunnen verbeteren.
Voor privé doeleinden is de snelheid niet zo belangrijk een sec. meer of minder maakt niets uit.
Ik snap dat je het goed bedoeld.

Naarmate je meer van de consistentie, het systeem van VBA begrijpt hoef je minder te onthouden; je kunt dan naar een oplossing toeredeneren. Daarom beveel ik juist mensen met (beginnende/vermeende) amnesie aan om een boek over VBA systematisch te bestuderen, omdat dat ontzettend veel geheugencapaciteit bespaart. En met een beetje ambitie is het nog leuk ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan