Form in het midden plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Hoe kan ik een form centreren in het midden van het scherm. Ik wil namelijk een soort hoofdmenu maken maar nu staat die linksboven vast

bey martijn

Access gebruik ik nooit maar VBA form objecten hebben een eigenschap dat heet StartupPosition.
Deze kun je de waarde Center Screen geven. De numerieke waarde hiervan is 2.

formulier centreren

In ontwerpweergave van het formulier is er een optie om het formulier te centreren.

En om aan te geven waar dat zit: in het formulierontwerp ga je naar de Formuliereigenschappen, en op het tabblad <Opmaak> vind je de optie <AutoCentreren>. Die zet je op Ja.
@Edmoor: het is een beetje onzinnig om te reageren met oplossingen uit andere pakketten; als je het antwoord op een vraag niet weet, kun je beter niet reageren lijkt mij. Of ga je alle forums af met een berichtje dat je het antwoord niet weet? :)

@Octafish:
Hoezo andere paketten?
Volgens mij is Access nog steeds Office en wordt ook daarin VBA gebruikt.
Mijn bedoeling was TS in de juiste richting te sturen.

Je overdrijft schromelijk hier. Last van de warmte?

Laatst bewerkt:
@Edmoor:
Je geeft regelmatig aan dat je geen verstand van Access hebt, en je oplossingen zijn (in dit forum, ik geef geen oordeel over je bijdragen in andere forums) ook zelden bruikbaar. Ik vraag me dus af waarom je dat doet, en wat de vraagsteller met jouw antwoorden aan moet. Als je een beetje van Access af zou weten, zou je weten dat daar geen VBA formulieren in gemaakt kunnen worden. En dat jouw 'oplossing' dus helemaal niet in welke richting dan ook stuurt. Het is prima dat je mensen wilt helpen, maar steek je energie in zaken waar je verstand van hebt. Dat heeft verder niks met de warmte te maken :)

Dat kun je dan ook gewoon even zeggen zonder de denigrerende opmerking dat ik wellicht op alle fora een berichtje achterlaat dat ik het antwoord niet weet want dat slaat totaal nergens op en is helemaal nergens voor nodig.

Wel goed lezen; ik zeg niet dat je dat doet. Je levert regelmatig prima bijdragen aan andere groepen in het forum, en dat is natuurlijk prima! Dus het was niet mijn bedoeling om je verder onderuit te halen. Waarvoor excuses!

Ik heb goed gelezen en er stond letterlijk: "Of ga je alle forums af met een berichtje dat je het antwoord niet weet?"
Dat heb je kennelijk verwijderd.
Excuses aanvaard.

Die tekst staat er nog steeds. En het is een vraag... Vragen hebben doorgaans een antwoord ;)
Zoals ik al zei: het is niet denigrerend bedoeld, maar slechts om je er op te wijzen dat het niet zo zinvol is om te antwoorden in forumgroepen waar je geen kennis van hebt!
Access gebruik ik nooit

In dit geval vond ik van wel waarbij die afweging wel is gemaakt.
Maar daar worden we het dan niet over eens.

@edmoor,

Trek het je niet aan. Zoals je hebt gemerkt, zijn er nog maar weinig helpers over op dit forum ten opzichte van een jaar of 2 geleden en dat is niet voor niets.

Dat is me nog nog niet opgevallen maar ik kan me er iets bij voorstellen. Modereren is noodzakelijk maar overdrijven is ook een vak.
Bedankt voor je bijval :)

De vraag van mbakker is nu wel een beetje ondergesneeuwd.
Ondanks de consternatie is echter wel het juiste antwoord al gegeven en ik hoop dat je daarmee verder kunt.

Het lukt me nog niet kan misschien iemand een print screen maken en dat even uploaden

Formuliereigenschappen openen, en dan het tabblad <Opmaak>.

Bijlagen

• Formulier_AutoCentreren.png
    Formulier_AutoCentreren.png
    21,2 KB · Weergaven: 87
Je zit niet in het Ontwerpscherm...

Ik heb nu in een pop up scherm gedaan maar dat vindt ik niet mooi want die balk van record staat er onder kan ik dat niet ergens verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan