Form met subform dat in een (sub)form de gegevens ziet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene71

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Hallo allemaal,
Hoe krijg ik het volgende voor elkaar
Ik heb een hoofdformulier met daarop een subformulier(1) (gegevensbladweergave).
Graag wil ik als ik in het subformulier(1) een record kies dat de gegevens van dat huidige record in een ander subformulier(2) wordt getoond in formulierweergave.

subform.jpg

Je kunt geen subformulier in een subformulier hangen, maar je kunt een 2e subformulier koppelen aan het 'echte' subformulier op dezelfde wijze als dat je het hoofdformulier koppelt aan het subformulier. Alleen gebruik je dan de letterlijke formulierveldverwijzingen als koppelveld.

Ik was niet helemaal volledig, dat klopt. Je kunt geen doorlopend formulier in een doorlopend subformulier hangen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. En ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat het 1e subformulier doorlopend is. Bovendien werkt de truc met 2 van elkaar afhankelijke formulieren prima. Maar het kan op zich wel, dus dat is een correcte aanvulling :).

sub in sub

Toch kan je een doorlopend subformulier in een doorlopend subformulier zetten.

Je zal dan een melding krijgen dat dit niet kan, klik oké, save en wijzig daarna het eerste subformulier weer in doorlopend.

Groet, COr.

Bedankt Michel en COr voor jullie reactie
mijn excuses voor de late reactie maar ben ziek geweest

heb het kunnen oplossen door het subformulier
een doorlopend formulier te maken en in de formuliervoettekst de gegevens te plaatsen die nodig zijn

bedankt voor jullie input :thumb:Naamloos-1.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan