Form openen met commandbutton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
273
Hoi,

Ik heb een formulier gemaakt met daarin een help functie (tekst en uitleg over wat het onderwerp inhoud).
Nu is het de bedoeling dat wanneer men op een CommandButton drukt dit help formulier wordt geopend. Daarnaast wil ik in het formulier een "sluiten" knop hebben die het formulier weer sluit.

Ik kan de code
Code:
Private Sub Command353_Click()
msgbox = "en dan de tekst"
End Sub

gebruiken maar ik wil graag dat het in dezelfde layout blijft als mijn schakelbord.

Wie kan mij helpen?
 
commandbutton

ik heb zelf in een apart form een word document ingevoegd met daarin een helpuitleg. dit form heb ik gewoon als item opgenomen in het schakelbord. werkt als een tierelier..
 
Hoi,

Ik heb een formulier gemaakt met daarin een help functie (tekst en uitleg over wat het onderwerp inhoud).
Nu is het de bedoeling dat wanneer men op een CommandButton drukt dit help formulier wordt geopend. Daarnaast wil ik in het formulier een "sluiten" knop hebben die het formulier weer sluit.

Ik kan de code
Code:
Private Sub Command353_Click()
msgbox = "en dan de tekst"
End Sub

gebruiken maar ik wil graag dat het in dezelfde layout blijft als mijn schakelbord.

Wie kan mij helpen?

Ralph,

Ik wil je graag helpen maar ik snap het niet.
Je hebt een schakelbord, een formulier en helptekst.
Je wilt vanaf je formulier de help tekst laten zien.
Maar dat moet er dan het zelfde uitzien als je schakelbord.

Is je formulier het schakelbord, dan kan je gewoon een extar regel in je schakelbordtabel opnemen die een nieuw (help)formulier opend.

Laat even wat meer duidelijkheid achter

Wim
 
Goedemorgen,

Yellowhous, Bedankt voor je optie alleen wil ik dat de layout van de formulieren hetzelfde blijft. Met een Word document zal dit waaschijnlijk niet zo zijn

Wimenbeer, Om de waarheid te zegen, ik ben pas begonnen met Acces. Hiervoor deed ik alles in Excel en daar kan ik prima m'n weg in vinden. Acces lijkt heel erg op Excel alleen naar mijn idee staat het net allemaal iets anders.

Ik heb een formulier (schakelbord?) gemaakt. In dit formulier wil k een commandbutton hebben die een 2e formulier opend. Dit 2e formulier fungeerd als een soort help pop up.

Mijn vraag is welke code heb ik nodig om dit 2e formulier naar voren te halen en is dit wel mogelijk?

Charles, Ik neem even een kijkje op de link
 
In dit formulier wil k een commandbutton hebben die een 2e formulier opend.

Als je in de ontwerpweergave een knop op een formulier zet, dan wordt er een wizard geopend. Kies in het scherm links "Categorieën" voor "Formulierbewerking" en bij "Acties" voor "Formulier openen". Klik op de knop "Volgende". Selecteer uit de lijst het formulier wat je wilt openen en klik op "Volgende" en nogmaals "Volgenden". Selecteer of je een Afbeelding of Tekst op de knop wilt en klik op "Volgende". Geef de knop een naam en klik op "Voltooien. Klaar is Kees.

mvg
Charles
 
Goedemorgen,

Yellowhous, Bedankt voor je optie alleen wil ik dat de layout van de formulieren hetzelfde blijft. Met een Word document zal dit waaschijnlijk niet zo zijn

Wimenbeer, Om de waarheid te zegen, ik ben pas begonnen met Acces. Hiervoor deed ik alles in Excel en daar kan ik prima m'n weg in vinden. Acces lijkt heel erg op Excel alleen naar mijn idee staat het net allemaal iets anders.

Ik heb een formulier (schakelbord?) gemaakt. In dit formulier wil k een commandbutton hebben die een 2e formulier opend. Dit 2e formulier fungeerd als een soort help pop up.

Mijn vraag is welke code heb ik nodig om dit 2e formulier naar voren te halen en is dit wel mogelijk?

Charles, Ik neem even een kijkje op de link

Ralph,

Als je echt gebruik maakt van de 'schakelbord/switchbord' functie van Access dan kan je met de schakelbord wizard een knopje toevoegen die een ander formulier opend.
Dat is een standaard keuzemogelijkheid.
Je moet dan wel eerst het formulier hebben ontworpen.

Wim
 
Wim, bedoel jij hetzelfde als Charles? zo ja dan is mijn vraag beantwoord.

Charles, dit is inderdaad wat ik zocht. Uiteindelijk heb ik de code die onder de knop hing gekopieerd en geplakt onder mijn eigen knop. Zoals ik al aangaf wil ik de layout hetzelfde houden.

Nog wel een laatste vraag over dit 2e formulier. Kan ik de groote hiervan aanpassen in bijv de groote van een msgbox?
Ik heb dit probleem ook met mijn hoofdformulier maar dan net omgekeerd. Wanneer ik de startup functies instel om het formulier alleen als read only te maken dan opend ie standaard in een "Cascade" en niet in een full screen.

Heren graag nog even jullie hulp
 
Met onderstaande code open je een formulier, zodat die precies past aan het ontwerp:

DoCmd.RunCommand acCmdSizeToFitForm

Om een formulier op het maximum te openen gebruik je de volgende code:

DoCmd.Maximize

Zet de code in de eigenschap "Open" van het formulier.
 
Charles,

Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Onderstaand heb ik de code die het 2e formulier opend

Code:
Private Sub Label350_Click()
On Error GoTo Err_Command364_Click

    Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String

    stDocName = "Uitleg"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
   
Exit_Command364_Click:
    Exit Sub

Err_Command364_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Command364_Click
End Sub

Moet ik de code DoCmd.RunCommand acCmdSizeToFitForm
hierin toevoegen?

Daarnaast kan ik voor het hoofd formulier niet de eigenschap Open vinden. Waar kan ik deze vinden?
 
Voor allebei geldt de eigenschap "Bij openen" van het formulier. Ga naar de eigenschappen van het formulier en vervolgens naar het tabblad "Gebeurtenis". Daar vind je de eigenschap "Bij openen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan