Form openen vanuit subform

• Onderwerp starter Onderwerp starter WAP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap nog steeds niks van je tabellen. Met name de tabel [TblKlant_Bladen] zit wat mij betreft nogal vreemd in elkaar. Je hebt daar een gecombineerde sleutel in zitten op de velden [KN_KlantBladID] en [KN_KlantBladTitel] maar van die 2 is alleen [KN_KlantBladID] gekoppeld aan een brontabel (Baas2). Voor [KlantBladTitel] heb je geen brontabel. De tabel [TblKlant_blad_Memo] is dus gekoppeld aan [TblKlant_Bladen] op basis van een niet-sleutelveld. En dan kun je nooit goed koppelen. Dus ik snap niet wat die koppeling moet doen. Als je een tabel Titels hebt, met een veld TitelID, dan kun je die aan [TblKlant_Bladen] koppelen op basis van TitelID. Het veld [KN_KlantBladTitel] zou op basis van de naam een uniek veld moeten zijn, maar is dat dus niet.

Als je probeert Klanten aan Titels te koppelen zou ik in [TblKlant_Bladen] dus een numeriek veld opnemen dat verwijst en koppelt met de tabel [Titels], en op KlantID en TitelID een unieke index zetten. De sleutel maak je met een autonummerveld (wel zo makkelijk). Dat sleutelveld kun je dan weer koppelen met de tabel [TblKlant_blad_Memo]. En dan heb je een werkende constructie.

Heb je de database ondertussen al aangepast? Zo ja: kunnen we dan een nieuwe versie krijgen?
Ik snap overigens nog steeds weinig van de opzet van de tabellen. De tabel [BAAS2] kan ik nog wel plaatsen (tabel Klanten), en de tabel [TblKlant_Bladen] ook (vastleggen welke klanten welke bladen hebben) maar in [TblBladen] is het veld [BN_Bladnaam] sleutelveld, en dat heb je ook opgenomen in [TblKlant_Bladen], maar dat zou natuurlijk het veld [BladID] moeten zijn, en dat mis ik dan weer in [TblKlant_Bladen]. Dus dat moet je in ieder geval nog ombouwen.
Maar dat laat nog steeds de vraag open: wat moet je met de tabel [TblKlant_blad_Memo]? Aan welke tabel moet die worden gekoppeld? Als dat aan [TblKlant_Bladen] is (wat de naam suggereert) dan moet je het (nieuwe) sleutelveld [KLant_BLadID] uit [TblKlant_Bladen] koppelen aan het veld [KO_KlantBladID] uit [TblKlant_blad_Memo].

Bijlagen

• relaties.png
    relaties.png
    17,6 KB · Weergaven: 13
Na wat puzzelen (probleem bleek te zitten in de Recordsource van het archiefformulier) hier een werkende oplossing. Ik heb wel wat werk moeten verrichten aan de database, en eigenlijk is dat een klusje voor de vraagsteller zelf; je moet tenslotte wel een bruikbare database aanleveren :)

Bijlagen

Geweldig! Het werkt!
Ik dank Octofisch en het team van het 'HelpMij' forum voor hun denkwerk en hun advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan