OctaFish
Verenigingslid
- Lid geworden
- 6 feb 2009
- Besturingssysteem
- Windows 10/MacOS
- Office versie
- Office 365
Ik snap nog steeds niks van je tabellen. Met name de tabel [TblKlant_Bladen] zit wat mij betreft nogal vreemd in elkaar. Je hebt daar een gecombineerde sleutel in zitten op de velden [KN_KlantBladID] en [KN_KlantBladTitel] maar van die 2 is alleen [KN_KlantBladID] gekoppeld aan een brontabel (Baas2). Voor [KlantBladTitel] heb je geen brontabel. De tabel [TblKlant_blad_Memo] is dus gekoppeld aan [TblKlant_Bladen] op basis van een niet-sleutelveld. En dan kun je nooit goed koppelen. Dus ik snap niet wat die koppeling moet doen. Als je een tabel Titels hebt, met een veld TitelID, dan kun je die aan [TblKlant_Bladen] koppelen op basis van TitelID. Het veld [KN_KlantBladTitel] zou op basis van de naam een uniek veld moeten zijn, maar is dat dus niet.
Als je probeert Klanten aan Titels te koppelen zou ik in [TblKlant_Bladen] dus een numeriek veld opnemen dat verwijst en koppelt met de tabel [Titels], en op KlantID en TitelID een unieke index zetten. De sleutel maak je met een autonummerveld (wel zo makkelijk). Dat sleutelveld kun je dan weer koppelen met de tabel [TblKlant_blad_Memo]. En dan heb je een werkende constructie.
Als je probeert Klanten aan Titels te koppelen zou ik in [TblKlant_Bladen] dus een numeriek veld opnemen dat verwijst en koppelt met de tabel [Titels], en op KlantID en TitelID een unieke index zetten. De sleutel maak je met een autonummerveld (wel zo makkelijk). Dat sleutelveld kun je dan weer koppelen met de tabel [TblKlant_blad_Memo]. En dan heb je een werkende constructie.