Form printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mar k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Beste,

Ik ben momenteel bezig met een facturen programma, en heb door omstandigheden met andere manieren gekozen om het form genaamd: a4
te gebruiken als doel voor de printer. In eerste instantie lukte het me niet helemaal goed om het formulier direct naar de printer te sturen. Ik zat dan met marges etc, en de grootte van het document.
Vervolgens heb ik ervoor gekozen eerst een print screen te laten maken van het a4 form, om deze foto vervolgens te weergeven en in de photo viewer te printen. Hiermee omzeil je de printerfunctie in visual basic zelf, waardoor je makkelijk formaten kunt kiezen en pagina vullen of aanpassen kunt selecteren. Het formulier is aangepast op de grootte van een a4 document.

Als je hem nu bekijkt als foto, ziet hij er haarscherp uit. Geen problemen.
Maar zodra je hem print wordt elke tekst wazig en onscherp. Ik heb het zelfs geprobeerd om de afbeelding in word te plakken om te kijken wat dat voor resultaat geeft maar ook dat heeft geen zin. Op de computer ziet de foto er haarscherp uit, maar als hij uitgeprint is is het wazig.

Ik heb het een en ander opgezocht maar ben nog geen steek verder gekomen.
Mijn ervaring met Visual Basic is niet op hoogbegaafd niveau, dus gelieve duidelijk te zijn als je me ermee kunt en wilt helpen! :) (eventueel code)

Groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan