form return false

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbwbart

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2007
Hoi,
Ik heb een probleem met javascript
Ik heb een form gemaakt die een javascriptfunctie aanroept. Ik maak geen gebruik van de onsubmit functie in form maar van de onclick functie van de submitbutton omdat anders return false niet werkt. In firefox werkt dit prima maar wanneer ik in internet explorer niet op de knop klik maar een return(enter) geef wordt niet de onclick aangeroepen maar wordt de pagina opnieuw geladen.
Mijn form ziet er als volgt uit:
Code:
<FORM><INPUT id=fromAddress size=25 name=from2><INPUT onclick=" setDirections(from2.value, xpoint1); return false" type=submit value="Plan Route" name=button></FORM>
kan iemand mij helpen te zorgen dat ook in ie in ieder geval return false werkt?

MVG

Bart

Ik denk dat iexplorer jou submit neemt. Want je hebt type=submit, verander dit eens in button en probeer het nog eens, werkt het dan goed???

onderstaande code heb ik het al voor je veranderd.

PHP:
<FORM><INPUT id=fromAddress size=25 name=from2><INPUT onclick=" setDirections(from2.value, xpoint1); return false" type=BUTTON value="Plan Route" name=button></FORM>

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat ie kijkt naar onsubmit en firefox niet,
Alleen de oplossing die je aandraagt heb ik ook al geprobeerd, het voordeel van een submit knop is dat deze automatisch geselecteerd wordt wanneer er in een form geklikt wordt. Wanneer ik er een normale button van maak is dit niet het geval en gaat ook firefox op zoek naar de onsubmit functie wanneer ik een return geef ipv zelf op de knop klik.
Ik zoek denk ik iets dat er voor zorgt dat ik ook bij onsubmit return false kan gebruiken of dat ik deze in ie kan negeren zoals firefox automatisch doet.

ik bedacht me net als je verder geen textarea of dingen hebt en alleen maar enter gebruikt voor die functie zou je de volgende javascript functie kunnen gebruiken.

ik zal je de link wel geven.(hieronder iig een stukje uit deze pagina)

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/forms/enter.html

PHP:
function entsub(myform) {
//regel hieronder is als er op enter is gedrukt dan myform submit
  if (window.event && window.event.keyCode == 13)

myform.submit();
  else
    return true;}

onkeypress="return entsub(event,this.form)"

ik denk dat ik weet waar het probleem zit,
ik gebruik nu:
Code:
<form> bladiebla
<form onsubmit="function(); return false;"> <input type=submit value=submit>
</form>
</from>

Dus een form in een form daarom werkt het niet,
Is er een manier om dir werkend te krijgen of moet ik de forms achter elkaar zetten?

zou je miss. wat groter script kunnen plaatsen kan ik het even bekijken, maar volgens mij werkt dat niet een form in een form

hieronder komt dan een iets groter stuk van de code, De pagina wordt gegenereerd door asp.net en deze heeft form1 nodig, dat is het probleem,

Code:
<form name="Form1" method="post" action="Basis.aspx?Lid=218&amp;Lit=TEKST" id="Form1">
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" value="...=" />
<table> en alle andere inhoud van de site + javascript functies
<FORM onsubmit="setDirections(fname.value, xpoint1);return false"><INPUT name=fname><INPUT type=submit value="Plan route"></FORM>
de rest van de site</table>
</form>
dus ik zou eigenlijk zoiets moeten hebben als een subforum denk ik

dus als ik het goed begrijp submit hij alleen je eerste form tag en je form1 niet.

Ik denk dat dan een oplossing is om in je javascript functie toetevoegen aan je de functie die je naamloze form aanroept.

myform-->wijzigen naar form1(of hoe je form heet)

HTML:
document.myform.submit();

deze functie zorgt ervoor dat form1 gesubmit word.

Als ik je nou helemaal verkeerd heb begrepen meld je het maar!

Als je nu dit gedeelte:
PHP:
<FORM onsubmit="setDirections(fname.value, xpoint1);return false"><INPUT name=fname><INPUT type=submit value="Plan route"></FORM>
vervangt door:
PHP:
<input type="text" name="fname"><input type="button" onclick="setDirections(fname.value, xpoint1)" value="Plan route">
?

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan