form uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

williewonka

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2011
ik wil graag een form in wordpress uitbreiden met een klik op een knop. ik heb op google gezocht hoe dit moet, alleen het ik heb heel weinig ervaring met javascript en snap dus niet goed hoe ik de voorbeelden kan toepassen. ik heb nu deze velden toegevoegd:
Code:
    $option = get_option('tag_use');
    if ($option == 'user')
    {
        echo '<p>' . '<label for="naam">' . __('name image') . '</label>' . '<input id="naam" name="naam[]" type="text"/></p>';
    }
    echo '<p>' . '<label for="image">' . __('file image') . '</label>' . '<input id="image" name="image[]" type="file"/></p>';

en ik zou graag een knop willen maken die een javascript aanroept dat deze twee extra velden onder de al bestaande zet. ik heb gezien dat dit kan ik snap alleen niet hoe ik dit zelf moet maken voor mijn code. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen? alvast bedankt!

owke ik heb het opgelost:
javascript:
Code:
function extend(fields)
{
    var formholder;
    if(fields == 1){
        formholder = '<p><label for="naam">name image</label><input id="naam" name="naam[]" type="text"/></p><p><label for="image">file image</label><input id="image" name="image[]" type="file"/></p>';
    }else{
        formholder = '<p><label for="image">file image</label><input id="image" name="image[]" type="file"/></p>';
    }

document.getElementById('commentform').innerHTML = document.getElementById('commentform').innerHTML + formholder;
}
php:
Code:
echo "<p><input type='button' id='extra_field' value='extra image upload field' onClick=extend('$fields')></p>";

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan