Form validate met Javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruglione

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Ok, ik heb een website gemaakt met daarop een simpel form wat informatie submit naar een xml database. De velden worden netjes gechecked met javascript om te kijken of deze goed zijn ingevuld.
Nu is het probleem alleen, dat als ik heel simpel met een add-on als Webdeveloper client-side de onsubmit in mijn form aanpas naar "return true" en vervolgends ga submitten, al mijn checks worden gebypassed en hierdoor kan corrupte info naar mijn database gestuurd worden.

voorbeeld:

<form onsubmit="return check_form5()" enctype="multipart/form-data" method="post" action="add.php?xml=cds&php=add">

voorbeeld (return true):

<form onsubmit="return true" enctype="multipart/form-data" method="post" action="add.php?xml=cds&php=add">

Is het mogenlijk dit beter te beveiligen zonder server-side in mijn php script de checks te gaan maken?

Laatst bewerkt:
Nee, client-side controles kunnen altijd omzeild worden. Daarom moet je altijd (ook) server-side controles gebruiken.

Bedankt voor je antwoord, kan ik in elk geval stoppen met het zoeken naar een client-side oplossing. Dan maar eens gaan zoeken naar een manier om dit server-side met hopelijk php te doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan