Form weergeven in standard Form met Tabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

asteijn

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Ik zit met het volgende:

Voor een ingewikkelde kostencalculatie willen wij gebruik gaan maken van Access. Hierbij zijn er een stuk of 10 Forms die ingevuld moeten worden. Afhankelijk van de bevoegdheid varieert dit.
Op een form met een standard-layout en tabbladen wil ik een bepaalde Form weergeven. Met een druk op next/volgende moet de volgende Form in rij weergegeven worden. (Een soort wizard...)

Nu kan je dit vrij eenvoudig doen door alle Forms hetzelde te maken, maar bij een verandering moeten dan alle Forms veranderd worden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze verschillende data kan weergeven in 1 Form, of gebruik kan laten maken van een template om de Form weer te geven?

Alvast bedankt.

Anton

Je kan ook, afhankelijk van de bevoegdheid, velden op een formulier zichtbaar, dan wel onzichtbaar maken.
Dat doe je met de eigenschap Zichtbaar (lag voor de hand natuurlijk). Als je de engelse versie van Access hebt is de property Visible.
Als je dat doet heb je waarschijnlijk aan één formulier genoeg.

Ik was inderdaad van plan om de funtie visible te gebruiken.

Het gaat mij voornamelijk om de mogelijkheid om een template te gebruiken waar de invoervelden van de (oorspronkelijke form) in geplaatst worden.

Een standaard mooie layout (dus inclusief die tabbladen en vorige/volgende knoppen) die gebruik maakt van data uit een andere form, of die form erin weergeeft.

Is dit mogelijk en hoe zou dit moeten?

Mvg,

Anton

Ik heb ooit een versie gezien waarrin alles in 1 form werd gezet maar je maakt dan gebruik van het element pagebreak(staat op je werkset)

als je op de knop volgende of vorige drukt dan staat er gewoon achter
docmd.goto page x.

Gregor

Ja, klopt. Dit zou een mogelijkheid zijn, ware het niet dat de velden in dat geval allemaal bij 1 tabel of form moeten horen. Dat is hier niet het geval.

Net als in een wizzard, opeenvolgende stappen, die elk (stap voor stap) een ander table invullen.

OK.

Kun je dan eens wat handen en voeten bij je probleem geven?
Hoeveel tabellen?
Hoeveel velden?
Hoe hangen ze onderling samen?
Wat moet er precies mee gebeuren?

Bijgevoegde foto toont de relaties.

Er zijn een aantal verschillende tabellen, namelijk:

AD --> gebruikers informatie (alleen door system admin in te voeren)
ST --> Standaard data (eenmalig ingevoerd en eventueel later aan te passen door data admin)
CL --> client data (door gebruiker in te voeren)
PR --> project data (door gebruiker in te voeren)

Het is nu de bedoeling dat er een tab komt voor CL data, een tab voor PR data, een tab voor ST data en een tab voor AD data.

1. Een gebruiker zou beginnen met het invoeren van een Client in de tabel CL_Clients.
2. Hierna drukt hij op next en in het zelfde scherm verschijnt het volgende invoergedeelte voor de CL_Sites, namelijk de afdelingen van de klant.
3. De gebruiker gaat naar de volgende tab, namelijk Projects.
4. De gebruiker vult een project in en drukt op next.
5. De gebruiker vult projectarea's in (weer een andere tabel)
etc.

Totdat alle benodigde informatie in de verschillende tabellen is ingevoerd en de berekeningen kunnen worden uitgevoerd.

Hoe zou ik deze structuur kunnen opzetten?

Mvg,

Anton

Bijlagen

• relationships v4.JPG
    relationships v4.JPG
    93 KB · Weergaven: 42
Je kunt dit op verschillende manieren doen.
Nadat je de gegevens van de klant hebt ingevoerd, kun je deze opslaan. Vervolgens moet je een vervolgformulier aanroepen. Bij de aanroep van het vervolgformulier kun je gegevens (argumenten) meesturen: de OpenArgs (zoek dat maar eens op in de access help). Je moet dan de identificatie van je klant meegeven.

Bij het openen van het tweede formulier moet je de OpenArgs dan uitlezen (in de bij openen gebeurtenis). Met de identificatie van je klant kun je dan de records op dit formulier filteren.

Een andere manier (bij mij favoriet) is werken met overzichtsschermen. Ik heb hiervan een voorbeeldje met drie tabellen (cursist, cursus en deelnemer (cursistincursus)). Kies in het voorbeeld de knop veel op veel relaties in formulier.
Het enorme voordeel van overzichtsschermen is dat je heel veel informatie op één scherm kwijt kunt en een mooi overzicht hebt. Nadeel is dat je iets meer moet programmeren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan