Form wizard

• Onderwerp starter Onderwerp starter loic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loic

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2004
Hoi ik heb een vraag.

Ik heb 2 tables gemaakt. 1 table heeft een primary key genaamd ID met autonumber en in de 2e table heb ik een id gemaakt met number.
.
In relationship heb ik de ID's gekoppeld en enforce .. casc... en casc... aangevinkt (alle drie). Ik krijg een one to many relation.

Nu ga ik naar form wizard. Ik selecteer alles uit beide tables. en klik
Form with Subform en maak het af. Dit werkt goed. Hij opend de form van de eerste tabel en geeft automatisch een ID. Onderaan staat de subform van de 2e tabel als ik daar iets invoer dan zet hij automatisch steeds de ID van de eerst tabel. Dit is goed, maar ik wil graag een Linked forms.
Dus klik ik dit aan. Hij gaa goed door de wizard. Daarna open ik hem. Ik krijg de eerst table te zien en een knop om naar de 2e table te gaan, maar nu zet hij niet automatisch een nummer bij de ID, maar die moet je handmatig invullen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er ook daar steeds de ID komt te staan van de eerste Form?

Ik heb hem als test toegevoegd. Kan iemand mij helpen??
\
p.s. ik gebruik office 2003

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nou, ik zie dat het vaak gelezen wordt, maar nog geen reactie helaas. Ik heb het vermoeden dat er in het VB script van de knop een toevoeging moet komen. Ik ken geen VB dus hopelijk kan iemand mij erbij helpen. Als ik hiervan de truc ken dan ben ik enorm geholpen en ga ik mijn eerste Access DB implementeren op het werk. Dus als je iets weet, roepen alsjeblieft!

Nou, misschien heb ik al een oplossing zelf gevonden. Altijd goed lijkt mij. Ik heb bij de form informatie de ID de default value =[Forms]![Aandachtsgebieden]![ID] gegeven. Dit lijkt te werken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan