form1 op taakbalk bij opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba93

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo !

Ik starte zonet m'n laptop op en opeens kwam er onderaan mijn taakbalk form1 te staan , toen ik er op wilde klikken verdween het weer , dus ik kon het niet openklikken zeg maar.

ik heb is gegoogeld en er wordt gezegd dat form1 een virus is ofzo klopt dat?

is dit vals alarm of is dit echt iets gevaarlijk?

graag wat meer info hierover , mvg !

als je zegt form1 spring bij mij meteen een form in gedachte van visual basic,

heb je mischien een programma proberen te maken?
heb je een programma geinstaleerd dat met visual basic gemaakt is?

Groeten Mastermindzh

bedankt voor je snelle antwoord !

ik heb echter geen idee wat visual basic is , maar ik heb dus net via windows update wat updates geinstalleerd en toen ik dan m'n laptop heropstarte kwam er opeens onderin m'n taakbalk een vakje met form1 op , 5 seconden later kreeg ik een melding dat KIS2010 niet meer werkte en 10-15 seconde later werkte KIS2010 weer wel.

vaag allemaal ...

volgens KIS2010 ben ik ook niet besmet met virussen ofzo dus ik begrijp het niet ...

bedankt voor je snelle antwoord !

ik heb echter geen idee wat visual basic is , maar ik heb dus net via windows update wat updates geinstalleerd en toen ik dan m'n laptop heropstarte kwam er opeens onderin m'n taakbalk een vakje met form1 op , 5 seconden later kreeg ik een melding dat KIS2010 niet meer werkte en 10-15 seconde later werkte KIS2010 weer wel.

vaag allemaal ...

volgens KIS2010 ben ik ook niet besmet met virussen ofzo dus ik begrijp het niet ...

visual basic is een van de simpelste programeertalen van microsoft,
het kan zijn dat microsoft zelf deze form1 gebruikt heeft (lijkt me niet al te waarschijnlijk) .dus ik denk dat iemand iets heeft geinstaleerd op je pc waardoor hij meteen een programma opstart (de form 1)

druk eens op het windows valggetje en de R toets tegelijk, typ daar msconfig in
ga vervolgens naar opstarten tab, en kijk of je daar programma's ziet die je niet herkent.

vind je die? dan noem ze even dan doen wij kijken of ze uit of aan moeten!

probeer ook eens even wat online virus scanners

*deze*

als laatste heb ik nog een link voor je waar iemand het heeft opgelost *deze*

op de foto die daar bijgevoegd is zie ik duidelijk het icoontje van "visual basic forms" (standaard)

Ik ben niet zo'n computerexpert dus ik "herken" niet echt programma's zeg maar.

Dit zijn de programma's :

Windows Defender
Java (TM) Platform
Synaptics Pointing Device Driver
ConfigFree (TM) Tray
cfFncEnabler
Adobe Acrobat
Google Deskop
Google EULA Launcher
Toshiba Tempro
TOSHIBA Online Product Information
Intel(R) Common User Interface
HD Audio Control Panel
Realtek Voice Manager
Toshiba Power Saver
Toshiba Button Support
Toshiba Zooming Utility
Toshiba Flash Cards
Toshib Vista Registration Component
Chicony Traybar
jswtrayutil
Quicktime
Itunes
Supportsoft Sprtcmd
Kaspersky Anti Virus
Besturingssysteem Microsoft Windows
CD/DVD Drive Acoustic Silincer
Windows Live Messenger
Microsoft Windows Besturingsysteem

Ik herken hier niet echt iets aan dus mss kan jij er wat mee?

Mvg !:thumb:

Supportsoft Sprtcmd

kan van toshiba zijn kan een virus zijn :)(kwam voor in 2005)

ik zou die even uitzetten en opnieuw opstarten, was het dat toch niet zou ik het gewoon weer aanzetten :)

was het die niet kijk dan eens in het start > alle programma's menu of er msichien iets bij de opstart map staat :D

Ik heb het uitgezet en m'n laptop opnieuw opgestart en ik kreeg dit keer geen melding van form1.

Maakt het iets uit dat ik het nu gewoon uit laat staan of moet ik het terug inschakelen? wat doet het eigenlijk?

Ik geloof dat ik een dag of 4-5 geleden ook al is zo'n melding van form1 kreeg dit is dus de 2e keer ... is het iets waar ik me zorgen om moet maken of niet?

Die online virusscanner van bitdefender wil niet werken bij mij omdat ik IE niet als administrator uitvoer ofzoiets.

Mvg ! :thumb:

Owja achter die SupportSoft sprtcdmr staat er iets dat het van Belgacom is , Belgacom is m'n internet provider (woon in Belgie) , dus ik neem aan dat dat geen virus is ofzo of wel?

rechtermuisknop op internet explorer en dan uitvoeren als administrator.

download ook eens "Mbam" en laat die scannen

ik zou het uitlaten *hier* kan je lezen wat het doet, het kan echter zijn dat het bij jou om malware gaat en dan moet je je wel zorgen maken en hem zeker uit laten!

Owja achter die SupportSoft sprtcdmr staat er iets dat het van Belgacom is , Belgacom is m'n internet provider (woon in Belgie) , dus ik neem aan dat dat geen virus is ofzo of wel?

nee dat neem ik ook niet aan dan ;)

vink het weer aan , is form1 dan terug dan is het wel een virus :)

daarom raadde ik al mbam aan die is anti malware :P

Heb hem weer ingeschakeld , m'n laptop heropgestart en wederom geen melding gekregen van form1 ...

Als ik rechtermuisknop op Internet Explorer klik kan ik niet als administrator uitvoeren?

Wil dat zeggen dat ik Internet Explorer dan al wel als Administrator uitvoer?

Want die bitdefender geeft steeds een melding dat ik Internet Explorer NIET als Administrator uitvoer ... :confused:

Als ik MBAM download maakt dat dan iets uit voor m'n Kaspersky Internet Security 2010?

Mvg

Heb hem weer ingeschakeld , m'n laptop heropgestart en wederom geen melding gekregen van form1 ...

Als ik rechtermuisknop op Internet Explorer klik kan ik niet als administrator uitvoeren?

Wil dat zeggen dat ik Internet Explorer dan al wel als Administrator uitvoer?

Want die bitdefender geeft steeds een melding dat ik Internet Explorer NIET als Administrator uitvoer ... :confused:

Als ik MBAM download maakt dat dan iets uit voor m'n Kaspersky Internet Security 2010?

Mvg

mbam kan je gewoon downloaden hoor :)

je bent dus geen administrator van de pc :) dus kan je niet i.e in administrator uitvoeren

Ok bedankt !

En wat bedoel je met dat ik geen administrator ben van de PC ?

Dit is gewoon mijn laptop hoor of bedoel je wat anders?

Hoe kan ik Internet Explorer dan wel als Administrator uitvoeren ?

Mvg !

Ok bedankt !

En wat bedoel je met dat ik geen administrator ben van de PC ?

Dit is gewoon mijn laptop hoor of bedoel je wat anders?

Hoe kan ik Internet Explorer dan wel als Administrator uitvoeren ?

Mvg !

het kan zijn dat bij de begin instalatie (van vista) jij geen account met administratieve rechten mee hebt gekregen :)

die kan je wel bij door in de veilige modus op te starten en daar administrator te kiezen :)

Ow , maar toen ik m'n laptop kocht met Windows Vista moest ik een gebruikersaccount aanmaken met een wachtwoord , dus elke keer als ik op m'n laptop wil moet ik een wachtwoord intikken ?

En als ik bij gebruikersaccounts kijk zie ik mijn gebruikersnaam met daaronder :

- Mijn Gebruikersnaam -
Administrator
Met Wachtwoord Beveiligd

Wil dat zeggen dat ik gewoon wel Administrator ben?

Want bijvoorbeeld andere programma's als KIS2010 en Windows Live Messenger enz ... kan ik wel als administrator uitvoeren als ik daar met m'n rechtermuisknop op klik ...

Waar kan ik trouwens MBAM veilig downloaden?

Ok bedankt , sorry voor de vele vragen maar hoe komt het dan toch dat ik IE niet als Administrator kan uitvoeren terwijl ik het eigenlijk toch ben lol ? :p

Als ik op MBAM free version download klik kom ik bij Majorgreeks uit is dit een beetje betrouwbaar?

Hey !

Ik heb zonet al een SNELLE SCAN uitgevoerd met MBAM en er is 1 Trojan.Dropper gevonden , wat is dit?

Er staat daarachter ook NON action taken , help ! :confused:

EDIT : Toen hij Trojan.Dropper gevonden had heb ik hem geselecteerd en verwijderd en toen kwam er achter In Quirantaine geplaatst en gedesinfecteerd ofzoiets is die Trojan nu weg of niet?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens een snelle scan gedaan en nu is er geen trojan meer gevonden , is die trojan nu weg?

Ben nu bezig met een volledige scan trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan