• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formaat cel automatisch aanpassen aan tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne a

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2003
Is het mogelijk om de celgrootte automatisch aan te laten passen aan de hoeveelheid tekst? Dus, naarmate je meer tekst in een bepaalde cel typt, waarbij eventueel met ALT-Enter tekst onder elkaar gezet wordt, de cel automatisch groter wordt als dat nodig is?

Yvonne,

Het omgekeerde kan wel via uitlijning - tekst passend maken. Een antwoord op je vraag vind ik niet.

Je kunt wel zelf cellen samenvoegen, als je eenmaal de tekst getypt hebt. Dan selecteer je gewoon het tekstbereik -> celeigenschappen -> Tab Uitlijning -> Cellen Samenvoegen.

Misschien kan het ook mbv VBA, maar daar kan ik je niet bij helpen.:o

Voor VBA versie:

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Excel.Range)
Dim uR As Range, vR As Range, fC As Integer, lC As Integer

Application.ScreenUpdating = False

ActiveSheet.Columns(Target.Column).AutoFit
    ActiveWindow.Zoom = 100

With ActiveSheet
        fC = .UsedRange.Columns(1).Column
        lC = (.UsedRange.Columns.Count) + (fC - 1)
        Set uR = .Range(.Columns(fC), .Columns(lC))
        Application.Goto uR, True
        ActiveWindow.Zoom = True
    End With

Set vR = ActiveWindow.VisibleRange
    vR.Cells(1, 1).Select

If ActiveWindow.Zoom > 100 Then ActiveWindow.Zoom = 100

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Afkomstig van:
http://www.mrexcel.com/archive/VBA/522.html

Yvonne,

selekteer alle cellen (linksboven in het hoekje naast A en boven de 1 of met Ctrl-A)
rechtsklik en kies celeigenschappen - tabblad uitlijning en vink wrap text (in het nederlands terugloop) aan. (Dit is het bovenste vakje)

Ok

lukt het nu?

Koosl

Laatst bewerkt:
Ik ga het inderdaad oplossen met de terugloop/wrap text. Dank voor jullie reacties.

Groeten,

Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan