formaat envelop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
ik probeer een adres op een envelop te printen in Word 2007-student op mijn HPC4180. Het maakt niet uit wat ik ook instel (verzendlijsten->enveloppen->opties->formaat) bij het formaat, de printer drukt steeds in A4 af (getest). Dus als ik de envelop plaats blijkt de afdruk alsof die op a4 -formaat is gedrukt (dus half en helemaal links). Het menu verwerkt blijkbaar de formaat-instellingen niet. Wat te doen ?

Beste gatlinggun,
Een noodverbandje toepassen.
Als volgt; op de A4 instelling van Word op de juiste plaats de adsres gegevens plaatsen.
Bij bijvorbeeld A5 envelop aan de linkerkant;
Hoogte instellen op 5 cm en kantlijn op 2,5 cm, Je tikt je gegevens en daarna naar je printer sturen. Envelop in de handinvoer of lade en hij wordt op de juiste wijze geprint.
Groet,
Bas

Bas,
Bedoel je dat ik in word met de uitlijning moet rommelen om een feitelijke A4-print op een envelop te krijgen. Dus elke keer bij een ander formaat envelop weer ""afstellen" ? wat is dan de waarde van het envelop-print menu van word. Is er niet een of andere instelling/koppeling mis ?
Ik had al een tiental enveloppen verbruikt door wat instellingen in het envelop-menu te wijzigen (zoals wordt aangeven).

nagenoeg opgelost

Ik heb het probleem met behulp van online hulp van HP opgelost. Je moet eerst onder de office-knop in Word de afdrukinstellingen aanpassen, te weten het papierformaat. Ik maak een keuze in het menu onder " aanpassen aan papierformaat" welke ook is aangevinkt (ik verander niets bij "Opties Formaat wijzigen"", A4). Vervolgens sluit ik het afdrukmenu en open het envelopmenu. Ook daar weer moet je het gewenste formaat onder "opties" instellen. Hierna de adresgegevens invoeren en de envelop afdrukken.

Het resultaat is OK maar ik blijf het raar vinden dat ik eerst een instelling moet aanpassen in het afdrukbeheer terwijl ik een "envelop printfunctie" met formaatkeuze in Word heb. Is dit een foutje van Word of is er toch een instelling/koppeling verkeerd ?

over twee weken zet ik de hoofdvraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan