formaat foto aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chatwin20

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2001
hoi
ik heb laatst een digitale camera gekocht,
en moet het dus allemaal nog een beetje uitvinden.
het probleem is als ik een foto wil bekijken op me pc dan is ie heel erg groot.
terwijl als ik een foto doorstuur naar iemand deze wel op een normaal formaat kan kijken
ik denk dus dat ik een instelling op me pc moet veranderen
Weet iemand waar ik dat kan doen????
alvast bedankt

volgens mij ligt het eraan in welk programma je de foto opent. Als je de foto in je browser opent zal hij automatisch de gehele hoogte en breedte (in pixels) op je beeldscherm laten zien, je zal dan waarschijlijk moeten scrollen om alles te zien.
Verstuur je je foto's via XP? dan komt er een schermpje waarop gevraagd word of je de foto's in een kleiner formaat wil versturen en dan kun je ze wel op je scherm krijgen. Klik een foto met rechts aan en selecteer openen met: Windows-viewer.
Als dit niet precies is wat je bedoelt reageer dan maar weer, suc6 in ieder geval.

helaas wat je zei werkt niet
ik heb windows 98 /2 editie
als ik 1 keer met me rechtermuisknop op de foto klik
dan kan ik alleen kopieren of verwijderen en dat soort dingen maar geen viewer uitkiezen
ik hoop dat je nog een idee hebt

Was er geen software bij je camera? Meestal zit er wel iets van een viewer bij. Hoe stuur je die foto's eigenlijk wel door dan, bewerk je ze eerst met een tekenprogramma (PSP, Photoshop of desnoods Paint) of zoiets? Hoe groot zijn de bestanden, in kB's? Wat is de resolutie waarin je ze neemt en wat is het systeem van de ontvanger? Heeft hij toevallig wel XP? Waarmee bekijk jij de foto's op jouw PC?
Allemaal vragen die van belang zijn om je te helpen met de mogelijkheden die je hebt met een digitale camera.
Ik w8 wel weer op een reactie van jouw kant, eerst stappen !!!

hoi
toen jij gister zei van dat er altijd software bij een cam wordt geleverd ben ik daarmee aan de gang gegaan.
ik heb het opnieuw geinstalleerd en het werkt nu al stukken beter ik kan de foto's verkleind op me beeld zien als ik dat wil en hoef nu niet meer te scrollen om een gehele foto te zien
alleen als ik de foto open is ie nog steeds erg groot
ik bekijk de foto nu in een programma die is meegeleverd bij de software
ik denk dat als ik de gebruiks aanwijzing nog eens goed doorlees het wel goed gaat komen allemaal.
ieder geval bedankt voor je hulp
m@zzel

Graag gedaan en suc6 met je camera, ik beleef er zelf ook heel veel plezier aan, je kan maar door gaan met foto's maken.
Misschien tot een volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan