Formaat pdf (in mm)

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Hallo, Ik moet aan mijn drukker alles kant en klaar in pdf formaat aanleveren (posters in formaat 1000*700mm en 800*2000 mm) Kan in word een afbeelding zetten en daarin via wordart tekst etc..... Ik weet het is omslagtig maar weet niet hoe ik het anders kan doen...Nu heb ik ook Adobe acrobat Pro en krijg daar het worddocument naar toegehaald....Hoe krijg ik echter deze pdf in genoemd formaat , met andere woorden, waar kan ik de grootte instellen van een te verzenden bestand in pdf formaat (in dit geval 1000*700mm)

Normaal kan je bij de eigenschappen van de Acrobat printerdriver (distiller) instellen hoe groot je papier moet zijn. Datzelfde zal je ook in Word moeten doen via paginainstellingen.
Je zal vermoedelijk een custom formaat moeten aanmaken met de gewenste afmetingen.

Bedankt voor je reactie,

In word kan ik het paginaformaat instellen maar dan moeten de waarden liggen tussen de 0,26 cm en 55,87 cm. het formaat wat het moet worden is 100 cm bij 70 cm dus dat gaat niet lukken....

In adobe acrobat pro kan ik nergens vinden hoe ik de pdf in een bepaald formaat kan krijgen of maken....ook in Photoshop lukt het me niet ...

En wat bedoel je met de distiller....?? Wat kan ie en waar vind ik 'm

Thanks

Ik heb de distiller gevonden,is een apart progje in Acrobat..... maar wat ik daar mee aan moet....

De distiller is het programma dat je afdrukopdracht omzet naar pdf formaat.
Vermoedelijk ligt de groottebeperking aan het type printer dat je geïnstalleerd staan hebt.
Je zou eens kunnen proberen een driver voor een A1 of A0 plotter te installeren. Die ondersteunt een groot papierformaat. Mogelijk dat je dan wel de juiste grootte kan instellen.
Ik durf dat echter niet met zekerheid te stellen. Het kan ook een ingebouwde beperking van Word zijn...

Ik krijg het bestand wel omgezet in pdf dus die distiller heb ik dan niet nodig (ik doe dat met solid pdf creator)....echter hoe krijg ik in adobe acrobat pro het bestand kant en klaar in de afmeting welke ik wil (bij 70*100 cm...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan