• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

format bedrag in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Ik wil graag in cellen C5 en C6 weergeven het bedrag weergeven incl cijfers na de komma
alsmede in cel B9 met samengestelde text de bedragen ook incl cijfers na de komma.

Het lukt mij niet in de code.

Hoe is dit wel mogelijk?

Friend

Bijlagen

Edmoor,

Hartelijk dank voor je reactie :thumb:

Ik had iets duidelijker moeten zijn in mijn uitleg.

Zonder vba lukt mij dit prima.

In jouw voorbeeld schakel je de invoercellen uit in vba en formatteer je ze in excel.

En dan zet je in vba :
Code:
Range("B9").Value = "Bruto bedrag is: € " & Range("C3").Text & ".  Het netto bedrag is: € " & Range("C6").Text
zoals jezelf al laat zien in het voorbeeld van je.

Ik probeer mijzelf wat te verdiepen in vba met wat eenvoudige dingetjes en wilde graag weten hoe je het formatteren van bv bedragen, ook in een samengestelde, uitkomst dan moet doen.

De vraag is dan eigenlijk kan het ook allemaal in vba ? Ook al lijkt het voor dit voorbeeld onlogisch en leert mij wel.

Hartelijk dank

Friend

Laatst bewerkt:
Als je in VBA met cijfers achter de komma wilt werken moet je het datatype Double gebruiken.

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Dankjewel.

Is nog onbekend terrein voor mij.

Maar ik ga er eens induiken, dank voor de richting ;)

Friend

Edmoor,

Bijzonder veel dank :thumb:

Code:
    Dim kortingpercentage As Double
    Dim kortingbedrag As Double
    Dim bruto As Double

Dit doet het dus :)

Thanks

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.