Format C??? Help!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

magicpatrick

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
22
ik heb een 2e hands pc gekocht, waar nog een restje windows millenium op staat. Zelf heb ik een cd van windows 98 en als ik die er in doe ( samen met opstartdiskette 98) dan begint hij te zeuren over dat hijde 2e opstartdiskette van millenium wil hebben. Nu heb ik begrepen dat ik de harde schijf moet formateren, maar hoe doe ik dat?

Kan iemand mij stap voor tap uitleggen welke handelingen ik moet verrichten?


Alvast bedankt voor jullie moeite


Patrick
 
Maak je opstartdiskette aan in Windows 98 via Software en vervolgens 'Opstartdiskette' . Je kunt trouwens ook de opstartdiskette gebruiken die je bij Windows hebt gekregen of naar www.bootdisk.com gaan en daar een opstartdiskette downloaden en op diskette zetten..


Stop deze diskette in je computer en start de computer opnieuw op. Kies in het menu van de opstartdiskette voor MS DOS PROMT en type in : format c:

Je harde schijf wordt nu gewist. En je kunt hierna je Windows installeren.
 
Laat eerst eens even de cdrom voor wat ie is en start met alleen de opstartdiskette van 98. Als het goed is wordt er nu gevraagd of je wilt doorgaan met of zonder cdrom ondersteuning.
Kies hier met cdrom ondersteuning, je hebt die bij het formatteren niet nodig, maar je kunt nu wel controleren of de cdrom drive idd ondersteund wordt.

Type nu achter de dospromt", die ziet er zo uit A:\>, format c: /q en druk op enter en volg de aanwijzingen op het scherm.

Na het formatteren start je de computer weer op en kiest weer voor cdrom ondersteuning.
Ga dan naar de cdrom drive waar je win98 in hebt gedaan. en type achter de dospromt setup en druk weer op enter.

Houdt er wel rekening mee dat er in dos een virtuele harde schijf aangemaakt is. Wanneer de cdrom drive normaal de letter d: heeft wordt het nu e:

Groeten Neleke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan