Format C lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moesje15

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2005
Berichten
61
Ik heb een probleem, er zit zoveel spyware en virussen op deze computer.. Ik wil hem eigenlijk gewoon totaal formateren.. Ik ga naar dos en typ format c: in .. Ze vragen of ik het zeker weet, daarna komt er te staan dat het niet gaat omdat het volume nog in gebruik is; http://www.neemwraak.nl/images/format.bmp ..

Wat moet ik doen?

Greetz,

Steven
 
format

probeer anders in veilige modus... de format te doen.

gr. Marcel
 
Vanuit windows kun je niet formatteren.
dus gewoon de cd van xp in je cdrom opnieuw opstarten en dan formatteren.
 
Met het commando CMD ga je naar de command box van Windows, een SOORT Dos box dus, maar niet het echte dos.

Vandaar je foutmelding dat je C niet kunt formatteren, omdat je daar nog instaat zeg maar.

Volg het advies van Puppie en Leoneke op of start op met een opstartdiskette. Die kun je hier downloaden www.madboot.com (bestand downloaden, dubbelklikken, diskette erin en de bestanden die nodig zijn worden overgezet).

Dan opstarten met de diskette erin en zorgen dat het Bios ingesteld staat zodat hij eerst van Floppydrive leest.

Let op: Deze laatste manier van formatteren werkt alleen bij een Fat partitie, dus niet bij NTFS.

In veilige modus kun je ook niet formatteren omdat windows dan toch ook al geladen is (C dus)
 
Alle antwoorden zijn goed maar als het dan niet gaat doe dan een fdisk. Dit lukt dan altijd.

Jean
 
Bedanktt!! .. Dit gaat wel lukken denk ik.. Bedankt voor alle hulp, ik ga dit even uitproberen.

Greetz,

Moesje15

Ps: 1marcel, kom jij uit Terneuzen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan