Format C lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucas11

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2003
wil pc opschonen, zit met virus, spyware ed., heb opstartdiskette van win 98 ingestopt en wil in dos dan format c doen, maar lukt niet, geeft foutmelding,; niet ondersteund.......opstarten met cd van Xp en dan ergens formatteren zou volgens sommigen ook moeten lukken, maar ik kom dat nergens tegen.
draai nu Xp Pro

zorg dat je cd drive als eerst boot device staat ingesteld.
dan doe je de cd van xp in je speler.
dan de computer opnieuw opstarten.
goed lezen dan komt er op een gegeven moment te staan
druk op een toetst om te starten vanaf cd.
dat doe je en dan is het een kwestie van goed lezen en doen wat er staat.

En ervoor zorgen dat je CD/DVD Rom station als eerste in de opstart volgorde staat doe je in het BIOS. Staat onder BOOT SEQUENCE !

En ervoor zorgen dat je CD/DVD Rom station als eerste in de opstart volgorde staat doe je in het BIOS. Staat onder BOOT SEQUENCE !

wat zegt mijn eerste zin :o

heb ik reeds gedaan, opstart van CD lukt, dan keuze van windows installeren, herstellen en nog iets......alles al geprobeerd, krijg nergens keuze van format

het eerste blauwe scherm wat je tegenkomt daar sttaat de vraag waar je wilt installeren of dat je c wilt verwijderen...ja verwijderen dat doe je en dan opnieuw formatteren.

@raymond...hoe kun je anders dan in je bios de cd drive als eerste boot device zetten?

en een 10 stappen plan is er ook nog http://www.schoonepc.nl/stappenplan.html

Laatst bewerkt:
heb ik reeds gedaan, opstart van CD lukt, dan keuze van windows installeren, herstellen en nog iets......alles al geprobeerd, krijg nergens keuze van format

Partitie verwijderen......heb je dat ook gezien.
Dat doe je namelijk en dan installeren op een niet gepartioneerde c schijf.

format keuze wordt aangegeven pas nadat je de partitie hebt geselecteerd of verwijderd, druk installeren en dan krijg je formatteren ntfs ( snel )

je bent wel alles kwijt, alle bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan