Ik heb voor mijn dochtertje een oude Toshiba laptop gekocht. Op dit apparaat zat Windows XP geinstalleerd. Omdat ik dat nogal zwaar vind voor zo'n oud beestje, wilde ik er Windows 98 op installeren. Tijdens de installatie is er blijkbaar wat mis gegaan. Het gevolg is dat ik het niet voor elkaar krijg om Window 98 te installeren. Wanneer in de cd plaats, gaat de computer een scandisk doen om vervolgens eindeloos allerlei vreemde directories te repareren en te genereren. Wanneer ik opstart met behulp van de Windows 98 installatiediskette en vervolgens "format c:" ingeef, krijg ik na de gebruikelijke waarschuwing of ik er wel zeker van ben, de melding "er zijn ongeldige apparaatparameters van het apparaatstuurprogramma". Wanneer ik probeer om middels "fdisk" de primaire partitie te verwijderen, lukt dit niet omdat ik hier de volumenaam moet ingeven. Helaas bestaat deze uit allerlei vreemde tekens. De volumenaam wijzigen middels "label" lukt ook niet omdat ik dan de melding "opdracht of bestandsnaam onjuist" krijg.
Weet iemand de oplossing voor het probleem?
bij voorbaad dank.
Rene
Weet iemand de oplossing voor het probleem?
bij voorbaad dank.
Rene