format c werkt niet zoals beschreven in de 1e regel hierboven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritska

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hoi allemaal,

Ik heb net de schone installatie van Windows 98 uitgeprint en ben begonnen.
Nu ben ik bij " tpe format c: /u" maar dan krijg ik de melding afbreken, negeren, mislukt ofzoiets (zit er nu niet naast vandaar).
Hoe kan dit nu? Ik heb precies gedaan zoals beschreven in de handleiding

Ik heb alle variaties met spaties zonder spaties etc al gedaan. Help!!! :confused:

Heb je fdisk gebruikt?

Staat het programma format.com wel op de opstartdiskette die je gebruikt? Dat kun je controleren door format /? te typen en enter te drukken. Als het goed is verschijnt dan het helpvenster van format.

Misschien staat in het bios een anti-virus bescherming aan, die zou dan het schrijven naar de bootsector (nodig bij formatteren) tegen kunnen houden.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Waar komt dat format programma vandaan? Floppy of CD?
de syntax is:
A:/>format c:/u

dan moet ie vrolijk gaan hobbelen........ Wat stond er vroeger op die harde schijf? misschien moet je dan eerst even FDISK doen en opnieuw de primaire dos partitie aanmaken [eerst verwijderen, dan weer aanmaken]

fdsik..hihi...ik begrijp wat je bedoelt. Ja met fdisk alle partities verwijderd en weer een nieuwe aangemaakt.

Dat format komt van m'n opstartdiskette. Die moet ik dus even nakijken begrijp ik.

Zeg Erpcity je hebt een > gezet in je formule...hoort die daar??

Egel, je hebt gelijk. Format.com staat NIET op de opstartdiskette.
Wat nu? :shocked:

Ik had m'n fdsik al verbeterd :o :D

de > is onderdeel van de dosprompt:

attachment.php

A:\> wil zeggen dat je je in de hoofdmap \ van A: bevindt, de floppy.

Als je al fdisk hebt gebruikt dan ligt het niet aan een eventuele bootsectorbescherming in het bios want dan had die fdisk ook tegengehouden.

Als format.com wel gevonden wordt is er mischien iets bij fdisk misgegaan.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• dosprompt.gif
    dosprompt.gif
    792 bytes · Weergaven: 53
Rebooten is toch ctr+alt+delete en dan weer bij de prompt uitkomen? Zo ja, dan heb ik dat idd gedaan. Precies zoals beschreven is. Zucht.....ik wilde dat ik ietsje slimmer was met computers :mad:

Laatst bewerkt:
Nee Egel, die opstartdiskette had ik nog. En toen ik net dus een nieuwe wilde gaan maken zoals beschreven...deed de link het niet!!
Ik ga even uitloggen en op m'n mans computer inloggen want mijn floppy drive doet het niet meer....een van de kinderen gedaan schat ik zo.
Nu moet ik wel eerst die floppy leegmaken he....

Boot het systeem niet van de 98 CD? Daar staat ook het format commando op........

En volgens mij doet de link het nog steeds niet....of niet meer.
:evil:

Dat weet ik nog niet.....maar dan moet ik toch de opstartvolgorde ergens veranderen?
En kan dat nog wel nu ik alles heb verwijderd?

Leegmaken hoeft niet, dacht ik. :) Of bedoel je eruit halen?

Mischien is het handig om van de win98 cd-rom op te starten ipv de floppy. Cd-rom erin, floppy eruit en ctrl+alt+del.

Als het goed is start het dan van cd-rom en kun je voor installeren kiezen. W98 biedt dan zelf aan om de schijven te formatteren.

Als je computer niet van cd-rom boot moet je die optie eerst instellen in het bios.

Vr.Gr. Egel.

Hee lange pier, jouw berichten komen langzamer binnen dan die van Egel....:)
Ik zal eens even koekeloeren of ik daar iets aan heb, th@nx.!

Hee lange pier, jouw berichten komen langzamer binnen dan die van Egel....:)
Ik zal eens even koekeloeren of ik daar iets aan heb, th@nx.!

Woon verder weg.:evil: :p
Doe 4 dingen tegelijk, hou je daar wel een beetje rekening mee!:rolleyes:

Start up volgorde wijzig je in bios [bij de meeste computers: op de DEL toets gaan hangen meteen bij het opstarten]... Om dat BIOS te wissen moet je erg rare streken uithalen.... Dat zal er dus nog wel zijn... het heeft niets met gewiste harde schijven of floppy's te maken......

Ja Egel ik bedoelde leeghalen. Ik dacht dat het misschien anders niet paste, grinnik.
En eruit halen ook ja.

Hahahaaa Lange Pier..............ja ik zal in ogenschouw nemen dat jij veeeeeeeeeel verder weg woont en met een ander accent praat...dat maakt het nog een stuk moeilijker he! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan