Format c: werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DikkeHobbit

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Goedemiddag

Ik zit met een (legale) xp versie die aardig naar de knoppen is. Ik wil hem dan ook gewoon helemaal weg hebben en mijn nieuwe aankoop Windows 7 installeren (legaal dus). Het vervelende is dat mijn pc niet van de W7 CD wil booten. Ook niet als ik het in de BIOS aanpas. Ik heb alle opties al geprobeerd. Al zet ik de bootsequence op:
1.CDROM
2.Disabled
3.Disabled
..dan denkt hij er een tijdje over na en start hij vervolgens gewoon weer home edition op. Als ik dan de CD er in doe geeft hij aan dat hij niet van xp naar W7 kan updaten dus dat je vanaf de CD moet opstarten...

Ook heb ik geprobeerd mijn C schijf te formateren omdat ik dacht dat je dan alles eraf kan gooien dan dus ook opnieuw kan beginnen, in mijn geval met het installeren van W7. Ik kreeg de volgende melding:

formatcfaalt.jpg

Help?

Groet
DikkeHobbit

je zal het toch voor elkaar moeten zien te krijgen dat hij van cd/dvd opstart in je bios
je kan c:\anders niet formateren ,dat gaat je niet lukken

Ik heb mijn pc nu al tientallen keren opnieuw opgestart met de hoop ergens boot from cd/dvd/disk te zien maar die melding verschijnt nergens. Ik zal dus echt iets moeten aanpassen. Simpelweg mijn pc blijven restarten is dus niet echt de oplossing..

Pc is ongeveer 3 jaar oud en ik heb een moederbord van Micro-Star International model MS-7235. Ik zal gaan kijken naar een update voor mijn bios, verder zag ik bij het installeren van een USB dat daar op zijn minst windows xp SP2 vereist was en aangezien de home edition die er nu op staat nog SP1 heeft ben ik bang dat dat ook niet werkt.

Deze home edition heb ik er op gezet na een mislukte installatie van windows 7. Deze installatie ging goed tot de laatste reboot, vanaf dat moment kwam hij niet meer in windows. Toen ik vervolgens W7 er weer af heb gegooid en Home Edition er weer op heeft hij nogsteeds wat problemen. Er missen nog enkele drivers en kan ook nog niet op het internet... In de BIOS kan hij mijn hard-drive ook niet meer vinden. Bestwel vervelend allemaal dus ik hoopte met een goeie windows 7 het op te lossen, maar nu kom ik dus helemaal niet meer op de CD/DVD en krijg ik deze home-edition er niet meer af..

Nog een floppy drive aanwezig? MS-dos boot floppy maken en zorgen dat daar "Format.com" opstaat, kun je vanuit DOS formatteren.

Echter doordat je niet vanaf cd/dvd kan opstarten, lijkt me dat die cd/dvd-rom niet bootable is.

Geen floppy drive aanwezig, helaas.

Het is de originele W7 CD, hoe kan het nou dat die niet bootable is? Of komt dat vaker voor?

Windows 7 staat niet op een cd maar DVD, dat is een groot verschil. Andere cd/dvd-rom speler proberen?

De installatie dvd van Windows 7 zou inderdaad bootable moeten zijn.

Ik probeer nu mijn huidige format weer goed te laten werken. Ik wil graag de missende drivers installeren maar overal waar ik zoek kom ik hele mooie programma's die je pc scannen en het internet afzoeken naar missende drivers. Maar me Ethernet Controller is 1 van me missende drivers! Dus die programma's kan ik helemaal niet runnen.

Via Everest heb ik het volgende gevonden over mijn missende drivers:

everesta.jpg

De belangrijkste is denk ik mijn Ethernet Controller, zodra die werkt heb ik als het goed is weer internet toch? Dat zou het hele gebeuren denk ik al een stuk makkelijker maken. Weet iemand wat ik nou precies moet downloaden? Ik download het dus op me laptop om vervolgens via usb op mijn desktop de driver te installeren zodat het een driver moet zijn die niet zijn informatie van internet af moet halen..

Bedankt voor de reacties tot nu toe ;)

Groet

Losse kaart even op de kaart kijken naar de chip. Onboard videokaart model/type opzoeken bij de fabrikant en de drivers downloaden.

Het is gelukt om W7 te installeren via een USB! Bij W7 zat gelijk al een leuk pakket aan drivers, voor videokaart aparte driver er bij gehaald en pc werkt weer soepel!

Bedankt voor de reacties!

Groet
DikkeHobbit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan