format c:

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaspeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
hallo

ik kan mijn formateren c: welteverstaan
ik had ergens gelezen dat het met uitvoeren wel wil, ik weet alleen niet meer hoe , jullie ening idee??

Geplaatst door jaspeer
hallo

ik kan mijn formateren c: welteverstaan

Nou snap ik relatief vrij veel....... :confused:
Maar hier kan ik geen touw aan vastknopen ! :p

Maar als ik moet begrijpen dat je via start / uitvoeren een format c: wilt ingeven? NEE !!
NOOIT !

Je kunt een draaiende windows versie op C:\ niet formatteren vanaf die draaiende windows versie zelf.
Het systeem kan zichzelf niet verwijderen.

Verder hoort dit bericht niet onder de noemer "drivers xp"......

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)
Daar je besturingssysteem waarschijnlijk op de C-schijf staat, kun je deze niet formateren vanuit Windows.

PS als je een vraag stelt, probeer deze dan zo duidelijk mogelijk te formuleren.;)
Zoek ook tevens de juiste sectie op om je vraag te plaatsen.

Hallo..
ja het is wel een beetje vaag , maar goed :D .
Je wilt c: formatteren ? en heb je momenteel op c: ook win draaien ? En op die windows probeer je in uitvoeren "format c:" uit te voeren ? .. Nee dat werkt niet .. Je zou dan moeten opstarten met een opstart diskette en dan format uit te voeren .

Jaspeer,

Je hebt nu al verschillende antwoorden gehad dat je niet kunt formateren zoals jij wil.
Maar misschien heb je hier iets aan.

Je moet je C: schijf formatteren met Fdisk. Dat werkt zo:

- Eerst Fdisk downloaden
- Op floppy zetten
- Opstarten, en zonodig de boot sequentie (volgorde) veranderen, zodat de pc eerst naar een floppy zoekt.
- In MS-dos mode gaan op de floppy
- Intoetsen: fdisk
- Instructies volgen op scherm, kiezen voor verwijderen partitie (optie 4 volgens mij).

Ik weet niet wat je bedoeling is met het formatteren, maar alle gegevens worden er dus af gegooid, dus je moet er mee "uitkijken" :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan