format c

• Onderwerp starter Onderwerp starter hunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik heb een laptop met win XP erop , nu wil ik de laptop leeghalen (formateren) , er zit zo veel rotzooi en diverse foutmeldingen op dat ik doorom dit wil doen.
met win 98sec wist ik hoe ik dit moest doen. Hoe (ik ben nieuw met WinXP) doe ik dat met XP. Moet ik ook een opstart discette maken ??

thanks james hunt

je moet in de bios eerst van C: in cdrom aanpassen, daarna doe windows xp im een cdrom, je start je pc opnieuw op, en niet de setup uitvoeren maar voor formateren te kiezen.

je moet in de bios eerst van C: in cdrom aanpassen.

wat bedoel je daarmee? en hoe doe ik dat?

Bij de meeste computer kom je in de bios, opstarten van je computer en dan de delete toetst in gedrukt te houden, van c: cdrom en ik dacht f10 te saven van je bios.

ahhhh,

je bedoeld als je de PC opnieuw opstart , ik heb ook een opstart discette gemaakt , heb ik die dan ook nodig?

Ik wil ook mijn XP prof, formatteren
Het lukt mij op geen enkele manier, niet met de cd-rom
Ook niet via de bios de XP draait met ntfs
Is er ieman die mij verder kunt helpen?
O ja ik draai alles op een c schijf 60 gb

grtz: Rinus

Ik heb van alles al geprobeerd ook via de opstart disk, van Win 98 sec maar hij doet niks Format uit de C:\
in de verkenner doet hij het niet, geeft dan aan dat er niet geformat kan worden om dat de schijf in gebruik is

Het moet toch mogelijk zijn om net als bij win 98 is om zonder andere tools te kunnen format,

Wat zijn dan de commando's en waar moet ik wezen?????????????? :(

Grtz : Rinus

Heb je niemand bij wie je deze schijf als slave kunt formatteren?

Hallo

Ik heb de volgende stappen gedaan, met Win 98 opstart disk, met fdisk de partitie verwijderd daarna een nieuwe partitie gemaakt en toen geformatteerd.
Opnieuw Win 98 en sec,editie er op gezet.
Daarna Win XP er weer opgezet maar ik heb wel gekozen voor Fat 32 inplaats van NTFS.
Dus via een omweg toch weer een schoon system.
Het is te doen.

Grtz: Rinus :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan