format c

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtom

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2003
Berichten
85
ik weet dat dit niet direct de juiste sectie is voor dit bericht, maar had geen idee waar ik het moest posten
ahu:
ik zou graag een format c doen op onze pc ( helammal vor met virussen en trojan horses, is compleet nix mee aan te vangen, en ik vergeet altijd het commando,
als iemand het commando weet in ms-dos, hartelijk bedankt
 
dos

hartelijk bedankt, nu ben ik ook nog eens het commando om naar dos modus te gaan vergeten... :p
vanuit msdos prompt lukt het niet , dus moet ik n msdos prompt een commando invoeren om naar dos te gaan , welke ik vergeten ben, weet je dit toevallig ook? :)
 
floppy 98 se derin en daarna format c:/
 
Geplaatst door de jean
uitvoeren ==> cmd ?

dat is in windows...
het formateren moet vanuit dos gebeuren.. of tijdens de installatie

Het is niet mogelijk om vanuit windows zelf.. de schijf te formateren waar windows op actief is
 
Opstarten vanaf de CD-rom van windows is ook een optie. Dan kun je direct door Windows weer installeren.
 
Hier vind je een uitgebreide handleiding partitioneren/formatteren voor Win98.
Voor Win ME is dat precies hetzelfde.
Je kunt er zelfs de opstartdiskette voor Win98, die je hier kunt downloaden, voor gebruiken - die schijnt soms nog beter te werken dan de opstartdiskette van ME.

Aan het eind van de handleiding staat: "Als de installatie niet uit zichzelf start, typ je achter de DOS-prompt: d:\win98\setup"

Dat wordt in jouw geval dus d:\winme\setup

Guus.
 
Laatst bewerkt:
zeeeeeeer hartelijk bedankt!
kga da hier keer subiet gaan proberen, allemaal bedankt eh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan