format c

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeru

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2001
Bij de pc met win98 en patieties heb ik de patieties(D,E,F,G schijf) geformateerd. De c schijf krijg ik niet geformateerd heb al geprobeert in dos maar daar doe ik iets fout denk ik. Ik heb opstartdiskette gemaakt, daarmee opgestart met hulp van cd rom en dan moet ik ingeven format C:\ maar dat werkt niet kan iemand mij opllossingen aandragen hoe ik de C schijf kan formateren ik heb ook al gedaan uninstal maar dat werkt ook niet, deze oplossingen heb ik gevonden uit boeken ik ben dus niet goed op de hoggte met msdos maar kan iemand het mij goed uitleggen want ik wil de c schijf leeg hebben

Alvast bedankt

:confused:

Hoe heb je de andere partities geformateerd?
Vanuit Windows?

Zo ja, staat Format.com wel op je opstart floppy?

btw op de cd van win98 staat format zeker op (zeg opstarten met cd support en dan kun je denk ik bijna direct format c: typen

de patieties heb ik vanuit win verkenner geformateerd maar kan iemand me zeggen wat ik lettelijk in moet typen

Download deze opstartdiskette http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles1/boot98se.exe

Dubbelklik op het bestand en zorg dat er een lege diskette in de floppydrive zit. Daarna zal het bestand van je diskette een opstartdiskette maken.

Start daarna opnieuw op en zorg dat de computer als eerste van de floppydrive start (van A dus). Als hij dit niet doet, dan moet je in het Bios de bootvolgorde (opstartvolgorde) aanpassen zodat hij dit wel doet.

Als de pc is opgestart hoor je A:\> te zien.

Hier tik je in: Format C: [enter]

C formatteren lukt niet vanuit Windows omdat je een besturingssysteem die op dat moment in gebruik is niet kunt formatteren.

Je kunt het inderdaad ook via de link van Puppie doen. Dan moet je het volgende doen:

Windows 95 & 98
Start opnieuw op en druk zodra hij opnieuw opstart herhaaldelijk op F8. Kies dan om in MS-DOS modus op te starten. Je start op in C:\Windows\>. Typ cd\ en typ dan format c: en hij formatteert

Laatst bewerkt:
zie mijn antwoord hier een stukje naar boven.
en vanuit windows verkenner kun je niet formatteren.

Alvast bedankt allemaal voor de uitleg ik ga het nu proberen op de pc van mijn vriendin ik ben nu dus weg maar zal jullie morgen laten weten of het gelukt is

Dus bedankt allemaal

Groeten van Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan