Format c:

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sasa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sasa

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hallo,

Ik heb onlangs een probleem gehad met mijn Windows 2000. Ik heb er dan een windows XP bijgezet, maar nu zit ik dus met 2 besturingssystemen... Ik zou dus graag de computer formateren en alleen met de XP versie werken.

Dus heb ik in Command geprobeerd
C:>Format c:

Maar hier geeft hij als foutmelding dan dat het volume in gebruik is..

Ik heb ook al een keer geprobeerd met opstart-ms-dos-diskette, maar daar zegt hij als je
A:> c:
doet, dat hij dat niet kan vinden...

Hoe kan ik dus mijn PC formateren?

Dank

Je kunt gewoon met de xp cd tijdens de setup je partities verwijderen en nieuwe aan maken en dan xp installeren.
Hou er wel rekening mee dat je alle gegevens kwijt bent die op je harddisk staan.

Probeer anders de tool uit de bijlage.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb onlangs een probleem gehad met mijn Windows 2000. Ik heb er dan een windows XP bijgezet, maar nu zit ik dus met 2 besturingssystemen... Ik zou dus graag de computer formateren en alleen met de XP versie werken.

Dus heb ik in Command geprobeerd
C:>Format c:

Maar hier geeft hij als foutmelding dan dat het volume in gebruik is..

Ik heb ook al een keer geprobeerd met opstart-ms-dos-diskette, maar daar zegt hij als je
A:> c:
doet, dat hij dat niet kan vinden...
Hoe kan ik dus mijn PC formateren?

Dank

Je kunt met een opstartdiskette, met 98 b.v., met Fdisk, de non dos partitie weghalen, en een fat32 partitie erop zetten, daarna met de XP cd opstarten, en XP installeren, op die partitie, wel eerst in NTFS laten formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan