Format datum in VBA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnVL

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2005
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen zit ik met een probleempje. Enkele jaren geleden heb ik een VBA-routine geschreven in Excel 2003. Hierin werd o.a. de datum van vandaag in een formulier (label) weergegeven. Dit deed ik met code:
Code:
FrmAanwezigheidslijsten.LblDate.Caption = Format(Now(), "yyyy-mm-dd")

Sinds kort ben ik overgeschakeld naar Office 2010, en bovenstaande code werkt niet meer. Bij het uitvoeren van de code krijg ik de foutmelding "Kan het project of de bibliotheek niet vinden"...

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Is de 'format' veranderd in 2010 :confused:???

Alvast bedankt!
Groetjes,
Stijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer de verwijzingen naar de libaries even. Volgens mij mis je er 1 in 2010.

Hey Charles,

inderdaad, bedankt... Als ik in de lijst van verwijzingen kijk, ontbreekt er inderdaad eentje, nl. "Microsoft Calendar Control 11.0"; deze kan ik echter in 2010 niet vinden, of ook niets dat erop lijkt... :confused:
Enig idee??

bedankt,
Stijn.

Ik merk nu dat deze vraag niet echt op z'n plaats staan in dit subforum :shocked:; kan dit verplaatst worden naar de VBA-vragen (dus één niveautje hoger), aub?

bedankt!
Stijn.

Stijn,

plaats even voor de goede orde een overzicht van alle verwijzingen die wel bij jou staan aangevinkt (ik denk nl dat je een andere mist).

Tardis

Ziehier een overzicht van de verwijzingen... Ik heb maar juist Office 2010 geïnstalleerd, dus dit zijn denkelijk enkel de standaard verwijzingen?

"Visual basic for applications"
"Microsoft Excel 14.0 Object Library"
"OLE Automation"
"Microsoft Office 14.0 Object Library"
"Microsoft Forms 2.0 Object Library"
"ONTBREEKT: Microsoft Calendar Control 11.0"

Verder is er niets aangevinkt in de lijst...

Hoi, is er al een antwoord op deze vraag? Want ik zit met precies hetzelfde probleem (en instellingen lijken ook gelijk).

De Libary Microsoft Calendar Control 11.0 is niet meer aanwezig in Access 2010. Als je in Access 2010 een datumveld aanmaakt, zit er automatisch en kalender aan gekoppeld. Als dat veld de focus krijgt verschijnt er een knopje naast het veld waarmee je een kalendercontrol kunt openen. Mocht je nog meer vragen hebben open dan een eigen topic/vraag. Dit is nl. een oude vraag en voor dat je het weet wordt die gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan