Format doet het en doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Hallo allemaal,

Ik heb een bizar probleem.

Ik heb in Dos D: geformateerd.

Met ghost er een image op gezet.

Nu kan ik in Dos D: (Win98) lezen en Ghost ziet de image. MAAR

In Win2K is D: Niet geformateerd en bij controleren vind Win2K geen fouten.

Vraag:
Waar is in Win2K D: (Win98) gebleven en hoe komt het dat D: (Gedeeld) nog steeds bestaat.

Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb een Abit BP6 met drive 0 op de HPT udma driver.
Dit is een standaad schijf met C: D: G: en V:

Groet,

Eric.
 
Is je D schijf toevallig NTFS?

Ik snap alleen het verhaal win98 en win2k niet:confused: Heb je die 2 besturingen op je D staan?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tanja

Ik heb inderdaad beide syteemen draaien.
Op C: (Fat32)staat win98 en op F: (Ntfs) staat Win2K

In Win2K is D: Fat 32 en in Dos of 98 ook.

Maar het is mij nog nooit overkomen dat ik in Dos een schijf formateerde en dat in Win2k hij doodleuk bleef staan.

Beide D: schijven (als dat al kan ??) zitten op Drive 0 op HPT driver.

Ik zie dus in Dos iets anders als in Win2K ze heten allebei D: alleen de naam (volume label) is anders.

Wie het weet mag het zeggen.
 
Laatst bewerkt:
:confused: Duister verhaal

Volgens mij kan je in Win98 de NTFS schijf helemaal niet zien en ook niet als NTFS formateren, daardoor schuiven de Drive letters ook op.
Als je met Win 98 opstart is C: waarschijnlijk je win98 schijf
En als je met Win2K opstart is C: waarschijnlijk ook je Win2K schijf, en zie je op D: je Win98 schijf.

De Drive letters is geen vaste gegeven als je met verschillende besturings systemen op 1 PC draait volgens mij.
En die Image staat nu als ik het goed begrijp op de schijf waar win98 opstaat en niet op de geformateerd schijf.

:confused: Ik zal er wel naast zitten maar de reden dar D: in Win 98 en Win2k anders is komt denk ik omdat win98 niet met de ntfs schijf om kan gaan
 
Hallo Paintje

Sorry maar je zit er naast.

Zal nog een poging wagen.

Drive 0 kent drie primaire partities en een extended patitie. Mischien gaat het daarom wel fout.

In Win2K is het als volgt:
C is 1 Gig Fat32 D is 3 gig Fat32 E bestaat niet en F is 5 gig NTFS In extended nog 2 NTFS patities

In 98 is het
C: 1 gig Fat32 D 3 gig Fat 32 Verder ziet hij niks logisch want hij begrijpt NTFS niet.

In Dos was D: niet te benaderen (riep verkeerd media type).

Dus D geformateerd.

Alleen in Win2K was D: NIET geformateerd.

Fdisk ziet:
Primair C, primair D, NTFS en een extended partitie.
Alleen die extended kan hij niet goed weergeven want dat is ook NTFS.

Wie het weet mag het zeggen.
 
Het wordt steeds gekker

Ik heb een abit BP6 met een 80 Gig Maxtor.

Ik heb destijds het systeem opnieuw opgezet omdat er van alles fout ging.

Heb zelfs NAV uit gezet omdat daardoor er telkens problemen onstonden met Drive D: (gedeeld)

Ik gebruik dual Boot Win2K en Win98.

Daar ik D: niet in Dos kon benaderen deze in dos geformateerd (VolumeLabel Win98), maar wie schetst mijn verbazing in Win2k is hij onaangeroerd en heet nog steeds gedeeld.

Win98 opnieuw geinstaleerd, (d: had ik in Win2K Gratis genoemd omdat het er op leek dat ik er gratis 3 gig bij kreeg). En wat denk je? Jawel gratis is ook in 98 te benaderen.

Aleen in Win2k is de schijf Win98 niet te zien.

Win2k houd vol dat er maar 5 partities zijn, terwijl Gdisk zegt dat het er 6 zijn.

Gdisk heeft gelijk.
Mijn parties zijn:
Systeem,win98,gratis,sys,eric en Video. maar win2k ziet Win98 NIET.

Ik heb weinig zin Win2k opnieuw te instaleren, dat is bij een BP6 een hoop werk (kabels van drives omzetten etc.)

Wie weet hoe ik Win2k kan leren drive0 opnieuw te analyseren, zodat hij de 6e partitie ook vind ??

M.v.g.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan