Format en herinstal XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan willem62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in deze groep dus weet nog niet alles hier van.
Okee, ik zal mijn probleem voorleggen.
Ik wil mijn C schijf formateren en XP er opnieuw opzetten.
Ik werk met XP-prof op een pentium3-800.
Mijn C schijf is 2GB groot en heb het zoveel mogelijk leeg gemaakt, maar telkens komt er 'te weinig schijfruimte. Het lijkt er wel op dat opruimen geen effect heeft en de ruimte weer wordt opgevuld met andere troep. Ik heb er diverse bekende scanners op los gelaten maar geen virus of trojans, het systeem is schoon?! Daar begrijp ik dus niets van.
Ik heb al geprobeert op te starten met een flop van window 98se, maar daar trapt 'ie niet in evenals het opnieuw installeren van de XP instalCD. Te weinig schijfruimte.
Ik weet het even niet meer, weet iemand wel iets voor me?
AUB niet te moeilijk.
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.
Met vrindelijke groet,
Jan Willem

hiephoi,
jij wil xp installeren op een HD van 2Gb ??
ik denk niet dat dat je gaat lukken.

Mijn xp is al 1,9 gig groot.
Dus die twee van jou is te weinig om te kunnen installeren.
Sparen voor een grotere schijf.

Op 2 GB moet het passen, een kale winXP prof is 1,5GB. Heb je je schijf wel al geformatteerd? Je hebt alleen wel errug weinig ruimte over om iets anders er bij te installeren....

@Sarvo,
En waar laten we de tijdelijke bestanden dan.

In het RAMgeheugen of zo :P of die overige 500MB...

Als ik de vraag goed lees, heeft XP er al op gestaan....
Maar ruiterlijk toegegeven, XP op een 2GB schijf is gewoon bout...

Geplaatst door jan willem62
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in deze groep dus weet nog niet alles hier van.
Okee, ik zal mijn probleem voorleggen.