format harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobiestooker

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Hi,
misschien een heeele domme vraag, maar hoe formatteer ik mijn harde schijf op mijn laptop? Of moet ik dit bij een ander deel van het forum vragen? Volgens mij is het formateren de enige manier om van die achterlijke foutmeldingen af te komen...
kan iemand mij helpen a.u.b???

groet
Cobie :( :(

opstarten met een opstartdiskette, en vervolgens format c:\

succes

Hangt er een beetje vanaf wat voor besturingssysteem je er op wilt hebben. Als je Windows 2000 / XP erop wilt hebben kan je gewoon opstarten van de cd en in de setup formatteren. Met Windows9x moet je eerst opstarten van opstartdiskette (of gewoon van cd) en dan in dos formatteren met het commando <b>format C:</b>.

Meer uitleg

Geplaatst door BrEeZeR
Hangt er een beetje vanaf wat voor besturingssysteem je er op wilt hebben. Als je Windows 2000 / XP erop wilt hebben kan je gewoon opstarten van de cd en in de setup formatteren. Met Windows9x moet je eerst opstarten van opstartdiskette (of gewoon van cd) en dan in dos formatteren met het commando <b>format C:</b>.

Meer uitleg

Nee hier komt win 98 weer op. hoe maak ik een opstartdiskette? Tjee wat stom dat ik dat niet meer weet.... sorry stond in oude dos boeken, maar die heb ik weggegooid..... Voel me echt stom.. als ik dus formatteer zoals je hierboven beschrijft, is mijn hele harde schijf weer schoon??

cobie

Download hier een bootdiskette.. doe een lege diskette in het diskette station.. open het bestand.. en voilla de diskette is klaar :)

En het maakt niet uit als je zulke dingen niet (meer) weet.. deze site is om mensen te helpen :)

Maar inderdaad, als je formatteerd is je schijf weer helemaal leeg.

Geplaatst door BrEeZeR
Download hier een bootdiskette.. doe een lege diskette in het diskette station.. open het bestand.. en voilla de diskette is klaar :)

En het maakt niet uit als je zulke dingen niet (meer) weet.. deze site is om mensen te helpen :)

Maar inderdaad, als je formatteerd is je schijf weer helemaal leeg.

Thanks, ik ben weer helemaal blij dat ik verder kan. Fijn zo'n site waar je met al je hulpvragen terecht kan. Een soort EHBO voor nitwits. ;)

groet
Cobie

Maar wat is eigenlijk de foutmelding?

Misschien is het eenvoudiger op te lossen!

Geplaatst door Jfris
Maar wat is eigenlijk de foutmelding?

Misschien is het eenvoudiger op te lossen!

de meldingen zijn bij het opstarten
problemen met mswkscal wat dat ook moge zijn. Iets met ms works en calendar geloof ik,

en de melding dat ICSAP132.dll niet kan vinden. Heb wel vaker meldingen met dll die niet gevonden worden.

Overigens wil ik de harde schijf formatteren van de 2e pc maar dat kan hij niet omdat een volume in gebruik is. Lukt ook niet als ik /x er voor of erachter zet. (stond in het help gedeelte van xp)

Ben weer even triestig hoor:(

Je probeerd toch niet te formatteren in Windows hé? Je moet echt in DOS formatteren of in de XP setup want anders is inderdaad de schijf in gebruik.

Geplaatst door BrEeZeR
Je probeerd toch niet te formatteren in Windows hé? Je moet echt in DOS formatteren of in de XP setup want anders is inderdaad de schijf in gebruik.

Nou ehm, eigenlijk wel, dat lukt dus niet. Ik probeer via programmas bij de dos prompt te komen en dan te formatteren, maar dat kan dus niet. Tjaa, al heeeel lang niet meer gedaan. dus. Hoe start ik in hemelsnaam dos op dan in xp ? Of kan ik windows 98 gewoon bij xp zetten, dat neemt wel veel ruimte in beslag denk ik.
Ohoh, ik ben weer ergens aan begonnen hoor.
hellepie, aub
cobie:confused:

Je kunt gewoon booten met de bootflop die je eerder aangemaakt hebt op advies van Breezer

Geplaatst door m@rio
Je kunt gewoon booten met de bootflop die je eerder aangemaakt hebt op advies van Breezer

ja maar ikmoet toch eerst de hs formatteren? Doe ik dat ook met dat bootflop in de drive? Ik dacht dat dat zonder die bootflop moest... Comp opstarten met flop in floppy drive en dan format c: ?

Ik dacht dat doe ik effe, maar nee dus. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan