format sd card mobiele telefoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
een bericht van de klantenservice van de leverancier van Sygic, navigatiesoftware voor mobiele telefoon:

Just format your SD card and copy everything from SetupSMM_Europe.zip to your SD card.

hoe kan ik dat doen? ik heb op mijn pc geen mogelijkheid om een mini-sd card in te steken. wel kan ik mijn htc mini verbinden met pc
graag hoor ik.
dank alvast

Even off-topic: het is een micro-sd card, geen mini-sd (die wordt bijna niet gebruikt).

het is een hele kleine, die in fototoestel is groter

je kan in je telefoon bij instellingen/opslag je sdcard formateren
daarna met het kabeltje aan je pc hangen,kiezen voor usb opslag,dan alles kopieren naar de kaart

@ FTWLTG: Bedenk wel dat als je data op het kaartje wilt gebruiken, je EERST de kabel weer moet loskoppelen van de pc.

Zonodig kan je het kaartje uit je telefoon halen en met een adaptertje direct op de pc aansluiten. Die micro-SD kaartjes koop je doorgaans met een normaal formaat SD-adapter (32x24mm) Die past gewoon in elke cardreader. Het ding heeft een sleufje waar het micro-SD kaartje in past en is feitelijk een "holle" SD kaart zonder capaciteit, die als verloopstukje fungeert naar de micro-SD.
Dit soort adaptertjes bestaat ook uitgevoerd als USB stick.

het is een windowstoestel (htc): waar vind ik de betreffende opdrachten? ik zie verkenner, maar daar kom ik er niet mee (ik wil formatteren in het toestel dus). ook zie ik instellingen, maar ook daar geen formatteercommando!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan