Format wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

error 69

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo,

Ik heb alang een heel groot probleem met formatern van men lokaale harde schijf, heb al veel geprobeerd via bios en boot cd maar niets helpte :( heb ook al back-up gemaakd maar formateren wilt gwn niet werken :(:o ( mss foute section sorry op voorand )

ik hoop dat jullie mijn probleem kunnen verhelpen , al bedankt op voorand

Ik had daar ook last van. Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Als je de Windows 2000/XP/Server2003/Vista installatie CD/DVD nog hebt, moet je die in je computer doen, opstarten vanaf de CD/DVD. Installeren kiezen. Dan als je een partitie moet kiezen, verwijder je alle partities, (of 1, ligt eraan wat je wilt :p). Dan maak je daarna weer partities an dan is de schijf helemaal leeg.
Succes!

Hoi,

Heb je een xp cd-rom dan zal je daar van moeten booten en opstarten dan komt vanzelf de vraag om te formateren.

Modag

bedankt voor zo snelle reacties :) ,

Modag ik had dat al geprobeerd maar als ik dat doet start hij normaal op :s

Dan moet je de bootvolgorde aanpasen, dat moet in de BIOS en veschilt ber BIOS. Meestal is er ook een toets (bijv. F8) waarmee je kunt kiezen of je vanaf de harde schijf of de DVD speler op wilt starten.

Succes!

In bios staat veel van boot stuff maar welke moet veranderen om te formatern :s er staat dit over boot:

- Boot up numlock status: Enabled
- 1st Boot Device: Maxtor .. ( blablabla ) ( hardisk)
-2nd boot Device: HL-DT-STDVD-RAM-GSA
3rd Boot device: 1st floppy drive
-Boot other devices: Yes

staat hier mss fouten in waardoor het niet lukt te formateren?

Hoi,

Je hd staat nu op 1, dit moet je veranderen!

Zet je dvd/cd op 1 (meestal met de pgup en pgdn toetsen of +/-)
Zet je hd op 2 en je floppy op 3
daanrna op F10 drukken (safe and exit)
De pc start nu op van cd!

Druk op en toets als er om gevraagd wordt bij het opstarten!

Mvg,
Chico.

okej, nu staat hij in die settings ik had hem geboot met cd er in toen kwam er een zwart schermpje met _ op .. ? maar kwam nergens press any key ofzo hij ging gwn direct windows logo .. :s en hij starte op :s ...? Wat nu =[

Hoi,
Als alles goed is, zou het goed moeten gaan!
Anders heb je waarschijnlijk geen opstartbare cd-rom!
Je moet wel een cd-rom hebben namelijk die bootable is!
Probeer anders met een andere cd-rom van een kennis of vriend om op te starten van cd!

Mvg,
Chico.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan