formateren 2e schijf????HELP!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfie

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
hallo

het volgende heb een 2e hd gekocht deze geinstalleerd en als ik opnieuw opstart zie ik hem ook staan.

maar als ik bij mijcomp. kijk staat ie er niet en krijg ook geen melding van nieuwe hard ware de wizzard zelf gestart maar niks.

opstarten met de bootdisk haalt ook niks uit fdisk ziet niks en komt met fout melding.

error reading fixed disk

format c: komt met de melding not supported on drive c
heb dan al1 de nieuwe hd in de pc zitten.

Hoe kan dit ?

Niet formateren in Windows zelf natuurlijk.

Wordt ie ook goed herkend, ondanks je hem wel ziet staan in een venster na de POST-check (waar je kort dat gekrabbel ziet), in het BIOS zelf?

nee oke ik doe het niet in windows

heb een floppy gemaakt om hem te formateren maar dat lukt dus ook niet.

als ik met de floppy opstart en doe fdisk dan doet ie niks ga ik na me cd toe met win 98 en doe setup komt de melding cannot create a temporary directory

en dan iets over hpfs or ntfs.
hier las ik al iets over dat dat fat 32 moet worden maar zolang ik de fdisk niet goed krijg gaat dat niet lukken begreep ik.

in de bios zie ik me nieuwe hd ook vermeld staan

Je moet je HD eerst onderverdelen in partities. Dat kan met bijv. FDISK. (staat op je Win98-diskette of cd) Wanneer je dat hebt gedaan, moet je de partities formateren met behulp van je Win98-flop/cd of met de WinXp-cd als je deze hebt.

ja dat probeer ik ook al bijna 2 dagen als ik fdisk doe komt ie met het eerste scherm doe dan y en daarna krijg ik een error, dus wat doe ik dan heb al op bootdisk.com een nieuwe flop gemaakt maar het blijft het zelfde.

Heb je de nieuwe HD wel op Master gezet en je oude HD als Slave? Hoe heb je ze gekoppeld? Via IDE-controllers of via een RAID-controller?

Wat zijn je verdere systeemgegevens?

heb momenteel alleen de nieuwe hd er in zitten

heb een asus a7v333

en hij zit nu via de ide en dus niet via de raid

heb de fdisk voor grote schijven gedownload maar onder dos doet ie het niet kan dat?

Hmm vraag me niet hoe maar op de 1 of andere manier schijnt het nu te lukken ben aan het formateren !!!!!!!

****A

thank you all

Laatst bewerkt:
nee he nu krijg ik dit weer.

ben aan het formateren stopt ie bij 25 % en komt met de melding trying to recover allocation unit en stopt dan met formateren .

wat kan dat zijn??

Het begint erop te lijken dat je HD defect is. Trying to recover... duid meestal op slechte plekken op de schijf.
Bij een nieuwe HD hoort dat niet voor te komen.
Het zou ook nog een virus kunnen zijn, maar omdat je maar een HD aangesloten hebt is dat onwaarschijnlijk.
Als je andere HD het gewoon goed doet op dezelfde IDE poort, terug met die 2e schijf naar de winkel, lijkt me.

Zo'n melding kan ook verschijnen als de gegevens in het BIOS niet overeenkomen met de werkelijkheid. Kan je moederbord zo'n grote schijf wel aan?

dat gaat toch niet waar wezen he dat die hd kapot is,
heb niks dan ellende met dit ding gehad.

en het is maar een hd van 60 gb dus dat moet ie toch wel kunnen hebben .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan