formateren afgebroken externe HDD wordt niet meer gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frephi

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2006
Ik wilde een externe HDD formateren in FAT32, om als backup-media tegebruiken voor mijn Humax HD decoder (die ondersteunt nl. geen NTFS). Omdat dit standaard niet met Windows 7 voor volumes groter dan 32 GB kan, op zoek gegaan naar een manier waarmee het wel kan. Ik vond toen de methode om dit in de DOS-prompt omgeving te doen. Dat duurde zo lang dat ik het heb afgebroken en dat had ik niet moeten doen. Bij het aansluiten op de PC wordt de HDD niet meer gevonden en kan ik hem niet benaderen om opnieuw te initialiseren (partitioneren, formateren).
Hoe kan ik dit weer goed krijgen?

Misschien met een tool van de fabrikant ?
Welk merk schijf zit er in ?

Dat is een idee. Het is een Samsung en ik heb al wat tooltjes gevonden. Ga ik proberen, maar als er anderen zijn met nog andere ideeën zijn die nog steeds welkom.

Met de samsung Hutil of Estool kun je de schijf nakijken en eventueel lowlevel-formateren ( grondige format ;alle bits worden overschreven ; dat duurt wel een tijdje )

bedankt voor het meedenken wc2wc. Ik heb even naar de tools gekeken op de sites. Estool is voor HDD's ín een PC ingebouwd. V.w.b Hutil is me niet duidelijk of hetzelfde geld. Is er ook zoiets voor externe HDD's en kan er ook opgestart worden met iets anders dan een diskette?

Laatst bewerkt:
estool is voor nieuwere types hdd , de hutil voor oudere types
van beide tools is er een cdrom versie en een diskette versie( die kun je ook op een bootable usb stick zetten , wat ik altijd doe )
Volgens mij werken ze ook gewoon op een externe hdd

Welk type/model is het ?

Laatst bewerkt:
SpinPoint SP4002H 40 GB IDE. Is alweer zo een 9 jaar oud. Hij komt uit een PC die ik in 2002 heb gekocht. Toen ik hem verving voor een groter SATA HDD gebruikte ik hem voor tijdelijke opslag / back-up klusjes.

Ik heb hutil net geprobeerd, maar dat ziet alleen de interne HDD, de externe wordt niet gevonden. Ik ga nu Estool proberen en als dat het ook niet doet dan ga ik hem gewoon in een pc zetten en het zo proberen.

Schroef de hdd er uit en gebruik dan hutil ; ik denk dat dat niet werkt met een usb interface

Estool is voor nieuwere schijven , dus ik denk dat die van jou niet herkend wordt .

Met USB ging het niet dus heb ik heb hem in een oude PC gezet en is inmiddels geformateerd met Estool. Als ik hem nu weer aansluit als externe HDD wordt hij weer gewoon gevonden, probleem dus opgelost. Ontzettend bedankt voor je hulp en hiermee kan deze post gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan