Formateren C-partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd.XP+ SP1 en SP2. Na het installeren van de virusscanner heb ik hem laten scannen.Tot mijn verbazing is hij program files aan het scannen en hier blijkt nog alle software in te zitten ( winzip, photoshop, winrar etc).
Ik heb de installatie van Windows uitgevoerd via de CD-Rom en ik dacht dat dan alles van de c-partitie verwijderd zou worden, maar dit blijkt dus niet waar te zijn.
Dus zal ik de C-partitie toch moeten formateren.Hoe doe ik dit dan. Ik kom op een gegeven moment tijdens de installatie bij een vraag waar ik Windows wil installeren, c of d partitie.
Dan klik ik op c en doe de enter knop induwen.Ik vermoed dat ik hier op één of andere manier moet formateren. Hoe doe ik dit.Wie kan mij helpen.
Grtz. Herman

Je ziet 1 ding over het hoofd. Kijk in de link eens naar het 3e plaatje van boven (de 2 donkerblauwe screenshots naast elkaar) DAAR moet je aangeven dat de partitie eerst geformatteerd moet worden alvorens setup door moet gaan. (Het rechter plaatje van de twee........)

http://www.helpd.nl/documentatie/Windows%20XP.php

Laatst bewerkt:
Hallo Bandit,

Toen heb ik het hetzelfde gedaan als nu.Dus toen heb ik ook niet geformateerd.
Ik heb gelezen wat Pasja antwoordde, maar als ik me nog goed kan herinneren heb ik de C-partitie aangeklikt( linker plaatje) voor het besturingssysteem en niets gezien van formateren, wel partitie verwijderen( het rechtse plaatje heb ik niet gezien ) en na enteren is de installatie doorgegaan.Mijn partities zijn NTFS.

Je C schijf moet je wel formateren anders krig je geen schone instal

Ik heb op de harde schijf een C en een D partitie, nu wil ik de c-partitie formateren.
óf is het beter de hele harde schijf te formateren. Hoe moet ik dit doen.
Grtz. Herman

.........en ter aanvulling op je eerdere bericht: je hebt waarschijnlik 2x ge-enterd, daar waar je in dat 2e schermpje eerst even met de pijltjestoets had moeten "lopen" alvorens te enteren.

Ik ga het nog eens proberen. Jullie horen het wel.
Alvast bedank.

Ik heb de PC opnieuw geinstalleerd.Ik kon inderdaad de C-partitie en de D-Partitie van de harde schijf niet formateren ( wat ik ook deed).Toen heb ik de C-Partitie verwijderd en de D-Partitie verwijderd. Toen heb ik een nieuwe C-partitie aangemaakt.Hierna verder geduwd en toen kreeg ik de opmerking: Uw partitie is nog niet geformateerd, wilt u dit nu doen. Ja getikt en de rest ging normaal.
De aanhouder wint, dit vergeet ik niet meer.
Bedankt.
Grtz. Herman

Dat je de formatteeroptie niet kreeg aangeboden, komt omdat je niet van disk maar van harddisk startte. Je bent tijdens de eerste opstartmomenten wellicht even niet alert geweest, want daar verschijnt heel kort in beeld de vraag of je van disk of van harddisk wil starten en ALS je van harddisk wil starten moet je DAAR op een willekeurige toets drukken. Doe je dat niet, dan start Windows van harddisk en krijg je de optie om te mogen formatteren idd. never aangeboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan