Formateren c-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

STRATO

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hallo

ik kan mijn c-schijf niet meer formatteren. ik werk met een c en een d-schijf (bewaarschijf)

ik draai onder xp en wanneer ik via de opstartdiskette
de pc opnieuw opstart geeft hij de c-schijf aan met de gegevens die op de d-schijf staan.

maar wanneer ik format c: intyp geeft ie de melding in de trant van van: ongeldige opdrachtnaam of aanduiding

ik heb wel gezien dat de c-schijf staat op ntfs ipv fat32 maar in de regel kom ik er wel uit om dit aan te passen als ik weer blanco kan beginnen met een frisse lege c-schijf

wie o wie helpt mij uit de brand?

bvd
strato

Een ntfs schijf kun je niet formateren met format C. Met format C formateer je de EERSTE FAT schijf. Dus in dit geval je D schijf. Let daar heel goed op.

Best kun je via de windows xp cd opstarten en de installatie procedure volgen. Hier krijg je ook een optie om C te formateren (ntfs of fat32 kun je daar nog aanpassen).

Zo loop je geen risico met je D schijf.

Deze installatie kun je starten door in het Bios de opstartvolgorde te veranderen zodat de computer als eerste de CDROM leest, in plaats van de harde schijf of de diskette.

Laatst bewerkt:
ok Tanja1968, bedankt en.........

het is me inderdaad gelukt om de pc op te starten en dan de cd-rom als 1e opstart aan te merken in de bios.

maar toen ik eindelijk alles weer netjes opgebouwd had (als FAT32) kreeg ik weer een melding waarmee vorige week alle ellende begon nl. onderstaande melding:

Messenger-service

Bericht van SYSTEM aan ALERT op 4-8-2005 0:53:28

Microsoft Windows has detected your internet browser is infected with
Spyware, Ad-ware and Thiefware.

Your privacy in in danger.
We recommend an immediate system scan. Please visit

http://swipespy.com

Failure to disinfect could allow third parties access to your
Personal information.

Er volgden meer van dit soortgelijke meldingen

Wat staat me nu weer te doen? of moet deze vraag ergens anders geplaatst worden?

ik hoor het graag weer

Als het systeem schoon geïnstalleerd is zou dat maar één ding kunnen betekenen: >KLIK<.:)

Zou inderdaad mooi zijn als het zo eenvoudig op te lossen is. Ik wacht eerst dit af voordat ik ook ga zoeken.:D

Die messenger service lijkt er wel verdacht veel op :)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door STRATO

Messenger-service

Bericht van SYSTEM aan ALERT op 4-8-2005 0:53:28

Microsoft Windows has detected your internet browser is infected with
Spyware, Ad-ware and Thiefware.

Your privacy in in danger.
We recommend an immediate system scan. Please visit

http://swipespy.com

Failure to disinfect could allow third parties access to your
Personal information.

Er volgden meer van dit soortgelijke meldingen

Wat staat me nu weer te doen? of moet deze vraag ergens anders geplaatst worden?

ik hoor het graag weer

Je hebt toch niet voor deze melding je systeem opnieuw geinstalleerd? Want zie de link van ikself hoe je die weg kunt krijgen

Voordat ik formateer, fdisk ik altijd.

Heb nooit, zolang ik met pc's werk, problemen gehad.

Dennis.

Hallo allemaal,

Het begon met bovengenoemde melding(-en) en bij Internet-Explorer-verbindingen-instellingen stond een naam “Herman” (die heb ik direct verwijderd) en vanaf dat moment heb ik diverse programma’s (uit angst (?)
erop los gelaten zoals Ad-Ware en virusprogramma McAfee en Housecall online en van alles gedaan als systeemherstel etc.

Daar de pc niet fatsoenlijk meer liep, heb ik toen na de vele handelingen waarschijnlijk windows xp (na tip van Tanja1968) opnieuw geïnstalleerd/kunnen installeren,
Maar toen kreeg ik weer de bovenstaande melding, maar de pc loopt nu nog wel goed.

Ik zal de raad van "ikself" vanavond opvolgen en kijken wat dan het resultaat zal zijn.

Echter blijf ik wel met de vraag zitten: Wat betekent deze melding telkens en zit er nog gevaar als spyware o.i.d. achter verschuild voor m'n pc?

Groet,
Strato

PS ik zal jullie vanavond op de hoogte houden van de bevindingen

Zoals beloofd even een reaktie:

Ik heb geen last meer van die vervelende meldingen, o.a. dankzij de uitvoering van de tip van ikself m.b.t. services.msc.

Ik dank allen voor de hulp

Strato

Echter blijf ik wel met de vraag zitten: Wat betekende deze melding telkens en zit er nog gevaar als spyware o.i.d. achter verschuild voor m'n pc?

Geplaatst door STRATO
Zoals beloofd even een reaktie:

Ik heb geen last meer van die vervelende meldingen, o.a. dankzij de uitvoering van de tip van ikself m.b.t. services.msc.

Ik dank allen voor de hulp

Strato

Echter blijf ik wel met de vraag zitten: Wat betekende deze melding telkens en zit er nog gevaar als spyware o.i.d. achter verschuild voor m'n pc?
>KLIK<

Als je de service hebt uitgeschakeld ben je van de spam af. In theorie zou het mogelijk zijn dat er hierdoor rotzooi op je pc is achtergebleven. Ik zou dus nog een keer een volledige (online) virussscan doen én nog een keer met Adaware scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan