Formateren C Zonder Diskette- Of Cd-romstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

sistje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Hierbij een overzichtje van mijn probleem :
Na aanhoudende problemen wenste ik de harde schijf van mijn laptop te formateren via een cd-rom van windows xp.
De originele cd-rom heb ik echter niet meer in mijn bezit, zodat ik probeerde te formateren via een andere cd-rom van xp.
Ik kreeg echter de melding dat de opdracht niet kon worden verdergezet gezien de versie op cd-rom ouder was dan de versie die op mijn laptop stond.
Vervolgens probeerde ik te formateren via een omwegje, nl met behulp van een bootable cd-rom van windows 98 SE.
Dit lukte niet en nu blijkt dat de cd-romlade niet meer open en dicht gaat en windows geen aanwezige cd-roms meer herkent. De lade is wel manueel te openen met een paperclip via het gaatje in de lade.
Is er een oplossing om:
1. het cd-romstation weer normaal te laten werken.
2. mijn harde schijf te formateren zonder gebruik van een diskettestation (niet aanwezig) of cd-romstation (werkt niet meer)
of zal het cd-rom station terug werken na formateren van de harde schijf?

Probeer eens een debug van de harddisk.
Dit kan door booten met win98 FLOPPY.
Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
nu blijkt dat de cd-romlade niet meer open en dicht gaat
Eerst even kijken of de kabels nog wel goed aangesloten zitten,met name de spanning,gewoon even los en weer vast drukken.

Anders met een usbstick opstarten,als dat tenminste door het bios ondersteunt wordt.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan