formateren c:

Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Berichten
203
wegens problemen met mijn winxp zou ik graag mijn c formateren en winxp er opnieuw opzetten. maar hoe moet je dit precies doen? ik moet er wel eerst win me opzetten want het is een upgrade van xp. mijn probleem is nu eigenlijk dat ik niet kan opstarten vanuit mijn cdrom. ik heb het al veranderd in de bios bij de bootsequence en toch gaat hij altijd naar mijn floppy kijken als hij opstart. weet er iemand hoe ik dit kan oplossen? graag een duidelijke uitleg want ik ken er niet zo veel van
 
Verplaatst van diversen naar installeren XP.

In het vervolg graag naar een betere sectie zoeken dan diversen :)
 
Download een bootdisk van win98 op www.bootdisk.com start hier je pc mee op en typ achter de prompt format c:
Hierna installeer je dan eerst ME en daarna doe je de upgrade.
 
Wanneer je de bootvolgorde in het bios heb veranderd, bevestig je dit dan met F10?

Of maak anders ff bootdisks aan voor XP.
Op deze site staan de juiste bootdisks.

Wanneer je het hebt gedownload, dubbleklik je op het bestand. Hij zal nu 6 disks aanmaken.

Stop de eerste flop in je pc, en start hem op.
Na de zesde vraagt hij om de cd-rom.
Nu kom je ook automatisch tegen dat je je HD kan formateren.

Greetz Patrick
 
Laatst bewerkt:
Wanneer het gaat om een upgrade van xp zal het opstarten van de cd-rom van xp niet goed gaan.
 
Pfff, tis al laat ook.
Had niet gezien dat het om een upgrade ging


Greetz Patrick
 
Geeft niet.
We zitten hier niet voor niets met zijn allen. :D
 
ik heb bevestigd in de bios met F10. formateren is geen probleem denk ik. ik heb een systeemdiskette van win me. alleen als c dan geformatterd is, hoe krijg ik me dan daar op als mijn computer maar niet wil opstarten vanuit cdrom
 
...Je moet NIET eerst winme installeren, start de install op van je winxp-upgrade cd en dan zal hij AUTOMATISCH vragen naar de cd van een vorige windows-versie en als hij hem gecheckt heeft dan kan je gewoon verder met de install...
 
Geplaatst door joram
...Je moet NIET eerst winme installeren, start de install op van je winxp-upgrade cd en dan zal hij AUTOMATISCH vragen naar de cd van een vorige windows-versie en als hij hem gecheckt heeft dan kan je gewoon verder met de install...
Dit wist ik niet.
 
heb dus een bootdisk van win98 gedownload, wil nu computer hiermee opstarten, maar er komt verwijder schijf of medium. ik verwijder dus de diskette en winXP start weer. wat doe ik in godsnaam weer verkeerd?
 
mijn bootvolgorde staat zo : floppy, hdd-0,cdrom. nu twijfel ik wel of het eigenlijk hdd-0 was of hdd-1 was voor ik het veranderd heb
 
hoi, zet je floppy als eerste dan je cdrom en daarna harddisk 0.

Als je opstart met een opstartflop, moet ie gewoon ervan opstarten ( anders effe een andere downloaden)
Daarna doe je win me, en vervolgens upgrate je naar xp.

suc6
 
heb de bootvolgorde zo gezet maar er gebeurt weer hetzelfde 'verwijder schijf of medium ' en xp start. ik heb die bootdisc nocthans gedownload van bootdisc.com. ik heb win98 OEM gepakt . is dit miusschien niet juist?
 
bedankt voor de hulp, ondertussen is het me eindelijk gelukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan