Formateren duurt heel erg lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Vandeweek was ik bezig met een andere PC (PII met w2k er op) en opeens kreeg het programma waar ik mee bezig was allemaal errors. Dus ik herstarten, bleek dat indows niet meer kon opstarten, omdat er een bestandje miste in root/winnt/system32.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben nu bezig de HD te formateren en w2k er op nieuw op te knallen. Maar dat formateren duurt verschrikkelijk lang.
De eerste 50% ging normaal, maar na de 50% ging 'ie opeens heel langzaam. Hij is nu, na zo'n 12 uur, pas op 75%
Waar kan dat aan liggen?

Hoooooopppp vauten

Mischien heeft de HD een hoop bad sectors die meteen worden getracht te repareren en anders als bad worden gemarkeerd, dit proces kan soms aardig wat tijd in beslag nemen.
Ik weet niet hoe groot de HD is maar hoe groter hoe langer.

grtjs jjw

Hoe groot is je schijf, en onder welke windows werk je, of heb je een slowformat gegeven. of is die schijf zo slecht.

de schijf is 20 gb en ik formateer 'm tot ntsp via de windows 2000 setup

hij heeft er ongeveer een dag over gedaan om van 50% tot de 90% te komen en toen zei 'ie dat de schijf mischien beschadigt was of dat 'ie mogelijk niet goed aangesloten was

wat ik raar vind is dat ik nu ik weer opnieuw ga formateren ik deze keer schijf D: selecteerde en dat 'ie dan alsnog schijf C: gaat doen!

Ik denk dat ik 'm er maar uit haal, en nadat ik windows op die andere, gezonde schijf, heb gepleurt, ik vervolgens die 'foute' schijf er weer inschroef en ', dan via partition magic ga checken

merk is Maxtor

Geplaatst door superwurm
merk is Maxtor
Als je de schijf wilt laten controlleren gebruik dan "Powermax" uit de link die ik eerder plaatste.
Dit is de diagnostische tool voor Maxtor/Quantum schijven.:)

Probeer eens met fdisk de partitie te verwijderen en maak eens een nieuwe aan.

ok thnx

ik moet nu ff naar m'n werk (krijg nu 150% dus mij hoor je niet zeuren) als ik vannacht thuis ben, ga ik 't ff uitproberen

see u later

ok jonges, probleem is opgelost

ik heb op een andere schijf windows gedaan en die master gemaakt.
De probleemschijf heb ik er als slave aangehangen
eerst deed 'ie heel moeilijk met opstarten. Elke keer als windows bijna geladen was, kreeg ik in een flits een blue screen en herstarte hij weer.
ook in save mode. Toen heb ik 'm in debug-mode gdaan en toen kreeg ik wel windhoos aan de praat.
Ik probeerde partition magic te instaleren, maar bij instalsheet kreeg 'ie steeds een instalScript error huppeldepup zoveel etc. Enfin, ik kreeg My Computer ook niet aan, want dan liep 'ie vast. Kennelijk had hij moeite om de 'kapote' schijf te ontdekken.
Dus wou ik 'm uitschakelen in de device manager, en daarna weer laten herkennen in de hardware wizzard, maar toen liep de device manager vast.
Toen heb ik de pc weer opnieuw gestart, en toen deed 'ie het wel, dus in de gewone mode (geen save- of debug-) en herkende hij de 'kapotte' schijf gewoon als E: en alles stond er nog gewoon op (dus winnt en program files enzo).

Ik kreeg nu partition magic er wel probleemloos op en heb 'm nu gewist en nu is 'ie helemaal leeg. Ik heb ook een error check gedaan, maar 0,0% error.

Dus het probleem is opgelost, ookal weet ik niet precies waar het door kwam

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan