formateren en opnieuw instaleren hp pavilion s7450

Status
Niet open voor verdere reacties.

vwlunatic

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
9
Hallo, ben helemaal nieuw hier en heb niet echt zoveel verstand van het computer gebeuren, dus daarom heb ik mijn eigen maar ff aangemeld en heb direct een vraag/probleem.

Ik wil mijn computer formateren en daarna opnieuw installeren, waarom? ik heb last van virussen die iker niet afkrijg en hij is ontzettend traag met opstarten en is daar erg lang mee bezig, daarbij wil ik mijn pc weer helemaal schoon hebben.

Het gaat om een hp pavilion s7450, ik heb bij de computer geen instalatie cd's gekregen van windows, heb alleen de volgende cd's er bij gehad: microsoft works 8 en wireless lan 802.11b/g device.

Wel zit er een certificaat op de computer gepakt van windows xp home edition en microsoft works 8.

Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik het allemaal precies moet doen ?

Alvast bedankt,

Johan
 
Als er een sticker op zit is windows op een apart (verborgen)gedeelte van de harde schijf gezet door de fabrikant. In je gebruiksaanwijzing kun je lezen hoe je daarbij kunt komen en welke mogelijkheden je hebt. (windows opnieuw installeren/of de pc weer in de staat brengen zoals af fabriek) Meestal tijdens het opstarten enkele malen F8 indrukken dan krijg je diverse keuzes waaruit je kunt kiezen. Als je dit voor het eerst doet misschien toch even iemand vragen je te helpen.
 
Ik kan het niet gevonden krijgen hoe dat werkt, op d:/ staat RECOVERY

okee ik kan je hier zeker bij helpen

Ik heb ook een hp pavillion

1.Pc opnieuw installeren:

-> Start je pc opnieuw op
-> Let op: Onderaan het scherm staat welke knop je in moet drukken voor system recovery. Hiermee installeer je je pc opnieuw.

Ik wilde dit laatst doen maar mijn pc gaf een foutmelding en dit kwam door ernstige beschadigingen in het systeem.


2. Maak een recovery dvd van je pc..dit staat in het menu start onder pc tools. Je kan dan ook de dvd opstarten en via de dvd windows opnieuw installeren
 
-> Let op: Onderaan het scherm staat welke knop je in moet drukken voor system recovery. Hiermee installeer je je pc opnieuw.

Moet je dan tijdens het opstarten op f8 drukken om dit te kunnen zien?
 
Ja dat klopt, daarmee kan je je pc herstellen naar de standaardwaarde.
Houdt dit ook in dat je dan alle data,Mijn Documenten,Mail,Adress Book en de Favorieten kwijt bent?

Zoja,dan eerst saven ;)

Greetz
 
Systeemherstel

Volgens de handleiding probleemoplossingen en onderhoud van HP Pavilon kun je op 2 manieren een volledig systeemherstel uitvoeren. 1. vanaf de harde schijf....2. vanaf de zelfgemaakte herstel dvd of cd's.
Systeemherstelschijven maak je als volgt:
Start..Alle programma's....PC help en tools....HP aanmaakprogramma voor hetstel cd/dvd
Volg dan de instructies die gegeven worden.

Systeemherstel uitvoeren vanaf de vaste schijf....als de PC nog werkt.
1. Schakel de pc uit. Verwijder de HP personal media drive als je die in de pc hebt zitten.
Ontkoppel alle randapparatenvan de pc behalve de monitor, het toetsenbord en de muis.
Schakel de pc in.
2. Start...Alle programma's....PC help en Tools en klik op hp systeemherstel
3. Klik op ja om het gehele systeem naar fabrieksinstellingen terug te zetten
(de optie volledig systeemherstel zal alle andere gegevens of programma's verwijderen die je na aankoop op je pc hebt gezet. Dus een backup maken van gegevens die je wilt bewaren)

Als de PC niet meer werkt ,.....
Ook weer alle randapparatuur verwijderen zoals hiervoren.
1.Schakel de PC in.
2. Terwijl het blauwe scherm met het logo HP invent verschijnt, druk dan op de toets F10
Let op, je hebt slechts enkele seconden om op F10 te drukken.
3. Het systeemherstel wordt nu gestart, volg daarna de instructies.

Nu moet het volgens mij lukken.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Een Destructief herstel zal de vaste schijf formatteren. Hierdoor wordt alle informatie op de vaste schijf verwijderd en Windows XP en de originele software die bij de computer werd geleverd, opnieuw geïnstalleerd.Een Systeemherstel vervangt systeembestanden en originele software met de bestanden die bij de computer werden geleverd. Als dit proces is uitgevoerd kunnen bepaalde bestanden, zoals die in Mijn documenten, zijn verplaatst of verwijderd. Maak, voordat u een Systeemherstel uitvoert, eerst reservekopieën van belangrijke bestanden en de bestanden in de map Mijn documenten.Houd er rekening mee dat u wellicht de software die niet oorspronkelijk bij de computer was geleverd, opnieuw moet installeren. U moet ook een internetverbinding opnieuw configureren en alle essentiële Windows Updates, virusdefinitie- en antispyware-updates verkrijgen.

Als ik voor destructief herstel kies kan dat dan omdat ik geen windows xp software op cd heb? word de recovery dan niet gewist?
 
Als ik voor destructief herstel kies kan dat dan omdat ik geen windows xp software op cd heb? word de recovery dan niet gewist?

Lijkt mij niet, de windows software zite op de pc zelf. Deze zal worden gebruikt bij het opnieuw installeren van windows. Zo maak ik het op uit het verhaal
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik er vanavond aan werken, want ik wordt helemaal gek van hoe langzaam hij is en hoe lang dat ik m bezig hoor.
 
Het is allemaal gelukt, eidelijk is hij weer snel:thumb:
Bedankt voor de goede informatie allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan