formateren en opnieuw Xp erop zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marleen37

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Berichten
44
Hallo, ik wil mijn pc gaan formateren althans heb al een poging gedaan maar krijg me c schijf niet geformateerd omdat hij een NTFS is geworden en de rest van FAT32 hoe krijg ik nu mijn schijf geformateerd of weer naar FAT32...

marleen






:confused:
 
je kan je schijven converteren met een comandootje

bijv:

convert c: fs:ntfs

maar als je gewoon opstart vanaf cd kan je je schijven wel formateren

En ik zou als ik jou was gewoon NTFS laten omdat dat iets sneller en goed te beveiligen is
 
Geplaatst door mcraze
je kan je schijven converteren met een comandootje

bijv:

convert c: fs:ntfs

maar als je gewoon opstart vanaf cd kan je je schijven wel formateren

En ik zou als ik jou was gewoon NTFS laten omdat dat iets sneller en goed te beveiligen is

maar ik heb het vanaf de cd gedaan kreeg het niet voorelkaar zelfs niet met een opstart disketten....
Hij gaf aan dat die c schijf beveiligd was of zo iets....


Maar dan zal de schijf wel gewoon NTFS laten....

marleen
 
Als je de setup van Windows XP start vanuit een lopende Windoows, dan is het niet mogelijk om te formatteren. Windows zou dan immers zichzelf om zeep helpen.
De juiste manier is om te booten vanaf de CDROM en de setup te volgen. Je krijgt dan vanzelf de mogelijk heid om (FAT of NTFS) te formatteren. Of je kunt de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Ook dan wordt er geformatteerd.
 
Geplaatst door Binary
Als je de setup van Windows XP start vanuit een lopende Windoows, dan is het niet mogelijk om te formatteren. Windows zou dan immers zichzelf om zeep helpen.
De juiste manier is om te booten vanaf de CDROM en de setup te volgen. Je krijgt dan vanzelf de mogelijk heid om (FAT of NTFS) te formatteren. Of je kunt de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Ook dan wordt er geformatteerd.

ok....dan zal ik het denk ik vanuit een lopende window's hebben gedaan......
Ik ga het van het weekend proberen........harstikke bedankt voor je reactie..........thnx....:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan