Formateren HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hauub

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Ik heb net geprobeerd om mijn D C E en F schijf te formateren maar dan krijg ik elke keer een foutmelding dat het station door iets in gebruik is terwijl er niks aanstaat...:confused:

ik gebruik windows XP

een paar stappen die ik altijd gebruik.

1. Zoek de cd's bij elkaar om de drivers te instaleren na de formatatie.
2. Restart de pc met de opstartdiskette erin.
3. doe opstarten zonder cd ondersteuning
4. typ in "format C:"
5. Wil je het sneller laten formateren pleur dan in "format C: /q"
6. Restart weer met een windows versie of wat je wil en volg de stappen.

Je kunt de schijf waar Windows op staat,meestal de C: partitie\schijf,nooit formatteren vanuit Windows.

Het systeem kan zichzelf uiteraard niet verwijderen,wanneer het in gebruik is.

De C: partitie kun je beter formatteren tijdens een nieuwe installatie ;)

Misschien is GParted ook wel iets voor je.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2048180&postcount=5

Greetz

Laatst bewerkt:
ja maar mijn windows XP staat op mijn F schijf. maar voordat ik windows XP had stond windows 98 op mijn C schijf. mischien heeft dat er iets mee te maken?..

Op de C: schijf staan de opstartbestanden, dan is dat de systeemschijf, dan kun je die en de schijf waarop windows niet formateren vanuit windows.

Wat is eigenlijk de bedoeling?

Je kunt toch gewoon met de XP cd opstarten en in het installatiescherm doen wat je wilt doen? als toch alles eraf moet.

format

Ik heb het al meegemaakt dat met de xp cd geweigerd :evil: werd om een partitie op de te formateren schijf ( xp vroeg wel of het dat kon doen ) nieuw te formateren ..... waarom :confused:? ik heb veel nagegaan maar er echt geen reden voor gevonden.

dan nu een mogelijke oplossing : bewerk de partities op de betreffende schijven, verwijder ze ( desnoods via een win98 opstartdiskette ). dan heeft XP GEEN keus, het MOET dan de zaak nieuw :)formateren ..... ( onder voorbehoud ..... wie weet heeft het daar misschien soms ook geen zin in ? ). Met excuus als dit antwoord geen zin heeft :o

Gr. leon25 :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan